Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Opera Software poinformowała o przejęciu FastMail.fm, dostawcy usług poczty elektronicznej. Przejęcie umożliwi Operze w pierwszym rzędzie ulepszenie przeglądarki desktopowej - poinformował Dziennik Internautów Sławomir Sochaj z Opera Software.

FastMail.fm to australijska firma, która oferuje platformę pocztową przeznaczoną dla zwykłych klientów i małego biznesu. Usługa dostępna jest bezpłatnie (zawiera reklamy) oraz w kilku opcjach płatnych.

Od wersji Opera 4 w 2000 r. przeglądarka Opery zawierała własnego klienta poczty. Przejęcie FastMail pozwoli Operze oferować ten sam rodzaj użytkowania klienta poczty we wszystkich produktach na różne urządzenia (komputery, telefony komórkowe, telewizory i konsole do gier) oraz poszerzyć obecną gamę produktów komunikacyjnych - czytamy w komunikacie prasowym Opery.

- Najnowsza generacja internautów będzie odkrywać internet poprzez urządzenia mobilne. Łącząc siły, Opera i FastMail.fm mogą oferować komunikację na każdym urządzeniu. To podniesie wartość Opery w oczach naszych klientów i pomoże operatorom, z którymi współpracujemy, zatrzymać swoich – uważa Rolf Assev, dyrektor ds. strategii w Opera Software.

Aktualizacja

Sławomir Sochaj z Opery poinformował DI: Nabycie FastMail umożliwi nam w pierwszym rzędzie ulepszenie naszej przeglądarki desktopowej, a w przyszłości rozszerzenie najwyższej klasy możliwości komunikacyjnych na całe nasze wieloplatformowe portfolio.

Obecny w Operze od blisko 10 lat klient poczty zostanie dzięki przejęciu uzupełniony na podstawie doświadczeń zdobytych przez FastMail. Jak już wspomnieliśmy, rozwiązania FastMail są płatne, jednak Sławomir Sochaj zapewnił DI, że klient e-mail Opery pozostanie darmowy.

Kiedy można spodziewać się wykorzystania możliwości FastMail na przeglądarki mobilne Opery?

- Przeniesienie tych możliwości na przeglądarki mobilne ma sens, ale nie jesteśmy na razie gotowi, by mówić o konkretnych planach produktowych - powiedział DI przedstawiciel Opery.

Opera zapłaci blisko 2 mln USD za główne udziały w firmie FastMail. Pozostałe 2 mln USD są uzależnione od profitów i dostarczenia technologii w ramach tzw. modelu "earn-out".


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR