Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Technologie informacyjne i telekomunikacyjne pozwoliły zmienić oblicze świata. Jednak wiele pozostaje do zrobienia. ONZ zaapelowała w Genewie do branży telekomunikacyjnej o większe zaangażowanie na rzecz realizacji jej celów rozwojowych.

Ban Ki-moon, Sekretarz Generalny Organizacji Narodów Zjednoczonych, powiedział podczas otwarcia Telecom World w Genewie, że technologie informacyjne mają kluczowe znaczenie dla powstrzymania zmian klimatycznych na świecie. Zaapelował do uczestników konferencji o kreatywne podejście w wykorzystaniu telekomunikacji do stworzenia bardziej zielonej gospodarki.

Podkreślił on, że technologie informacyjne i telekomunikacyjne zrewolucjonizowały cały świat. Powstaje jednak pytanie, w jaki sposób można wykorzystać ten ogromny potencjał do promowania wartości takich, jak pokój, prawa człowieka i rozwój.

Ban przypomniał, że firmy telekomunikacyjne już teraz aktywnie współpracują z ONZ na rzecz ograniczenia wpływu zmian klimatu. Na początku roku w Afryce uruchomiono 5 tysięcy stacji meteorologicznych, które - z wykorzystaniem także telefonii komórkowej - ostrzegają rolników przed gwałtownymi zmianami pogody.

Problemem jest jednak fakt, że o ile kraje rozwinięte coraz pełniej korzystają z dobrodziejstw, jakie oferują najnowsze technologie, co przyczynia się do przyspieszenia wzrostu gospodarczego, o tyle kraje biedne, gdzie braki w infrastrukturze są ogromne, wydają się stać w miejscu.

ONZ aktywnie wykorzystuje także serwisy społecznościowe, głównie Facebooka i Twittera, do promowania swoich działań obliczonych na ochronę środowiska naturalnego.

- Pracujmy wspólnie, aby znaleźć sposoby na ograniczenie ilości odpadów, zmniejszenie emisji szkodliwych gazów, tworzenie nowych miejsc pracy, ochronę przed chorobami oraz promocję lepszych warunków życia - dodał Ban.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: ONZ