Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

onespace przepustką Polaków do Seulu

24-05-2007, 04:02

Rozstrzygnięto krajowy finał konkursu technologicznego dla studentów - Imagine Cup 2007 w kategorii Projektowanie Oprogramowania, który odbył się wczoraj, 23 maja br., w siedzibie Microsoft w Warszawie.

Motywem przewodnim prezentowanych w tegorocznej edycji konkursu aplikacji było hasło: "Wyobraź sobie świat, w którym technologia ułatwia edukację każdemu
z nas". Zwycięzcą rywalizacji została drużyna InPUT z Politechniki Poznańskiej, która zaprezentowała aplikację o nazwie onespace.

Rozwiązanie to służy do łatwego i wygodnego współdzielenia aplikacji i plików, umożliwiając efektywną i sprawną współpracę zespołową.

Drużyna, w składzie Michał Tartanus, Marek Wronowski, Szymon Wybrański, Michał Zygmunt, pokonała w krajowych eliminacjach niemal 50 zespołów i będzie reprezentować Polskę podczas międzynarodowego finału Imagine Cup 2007, który w tym roku odbędzie się w Seulu, w Korei.

Drugie miejsce wywalczył zespół SP@PUT z Politechniki Poznańskiej w składzie: Łukasz Kirchner, Piotr Sikora, Dariusz Walczak, Marcin Wrzos. Stworzona przez nich aplikacja o nazwie SmartEducation umożliwia łatwą naukę oraz efektywne testowanie przyswojonej wiedzy.

Trzecie miejsce na podium zajęła drużyna Blurred Vision z Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu w składzie: Michał Banaś, Franciszek Motyka, Bartosz Pędziwiatr, Paweł Wasilewski. Zaprojektowana przez nich aplikacja o nazwie .NET Fantasy pozwala użytkownikowi zdobyć umiejętności w zakresie programowania, przy jednoczesnej zabawie.

Imagine Cup to jeden z największych międzynarodowych konkursów technologicznym dla studentów. W tym roku jest organizowany już po raz piąty. W zeszłorocznej edycji konkursu wzięło udział około 100 tysięcy uczestników z ponad 170 państw, w tym 1084 studentów z Polski.

Uczestnicy rywalizują ze sobą w 6 kategoriach: Projektowanie Oprogramowania, Algorytm, Film krótkometrażowy, Technologie informatyczne, "Projekt Hoshimi" oraz Projekt interfejsu. Uczestnicy każdej z tych kategorii wykorzystują technologię do rozwiązania stawianego przez organizatorów problemu. W tym roku motywem przewodnim konkursu jest "technologia, która ułatwia edukację każdemu z nas".

W ubiegłorocznej edycji konkursu, której międzynarodowy finał odbył się w Indiach, Polacy zajęli cztery miejsca na podium w dwóch kategoriach finałowych.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *