Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ogłoszono finałową dwudziestkę Startup Fest 2014

17-03-2014, 19:37

Do 4. edycji konkursu Startup Fest zgłosiło się w tym roku ponad 300 startupów. Jest o co walczyć, bowiem zwycięzca zgarnie 50 tys. zł w gotówce oraz 100 tys. zł w postaci kampanii reklamowej w internetowych serwisach Agory.

Startup Fest to jeden z bardziej liczących się wśród startupów konkursów. Niemała kwota wygranej, jak na polskie warunki, powoduje że zgłoszeń co roku przybywa. Ale przedsiębiorcy nie przyjeżdżają tu tylko z nadzieją na pieniądze. Udział w tej imprezie to szansa nawiązania wielu wartościowych kontaktów i skonsultowania swoich pomysłów na biznes z wieloma znanymi inwestorami i doświadczonymi przedsiębiorcami. Finaliści będą mieli na to dwa dni.

- Zostaliśmy dosłownie zasypani zgłoszeniami - mówi Maciej Wicha, Dyrektor ds. partnerstw i rozwoju biznesu w Agorze. - Z ciężkim sercem musieliśmy odrzucić wiele ambitnych pomysłów. Do finału zaprosiliśmy bardzo solidnie przygotowane zespoły i co ważne - z bardzo różnorodnymi projektami. 

W tegorocznym finale zaprezentuje się dwadzieścia młodych biznesów. W finale zobaczymy: Shoople.pl, MySpiroo, Telmedicin, Shelley Cloud, Automater, Brix.io, Prześwietl.pl, NUTLANDIA, Harimata, Tidio Elements, Wooloo.pl, Magnesowy, Selly, Enteye, Social WiFi, BoxOfAds.com, Ecologic, Audiofy, Clouto, Windu.org

W trzech ostatnich edycjach Startup Fest podczas finałów zaprezentowało się sześćdziesiąt startupów. Zwycięzcy otrzymali łącznie 150 000 zł oraz zrealizowali w internecie kampanie reklamowe swoich projektów o łącznej wartości 300 000 zł. Wśród dotychczasowych finalistów znalazły się m.in. takie przedsięwzięcia jak SoTrender, Gamifi, Migam, czy Fun in design.

>>> Zobacz także: Wywiad z SaveUp, zwycięzcą festiwalu StartupFest 2011 (wideo)

Ponad 300 startupów, które zgłosiły się do Startup Fest, to głównie firmy o technologicznych podwalinach. Mogłoby się wydawać, że to dużo, jednak w rzeczywistości jest to niewielki odsetek z 352 tys. wszystkich nowych firm zarejestrowanych w Polsce w 2013 roku (dane z Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej). Z drugiej strony w tym samym czasie wg GUS wyrejestrowano ponad 256 tys. przedsiębiorstw, a upadłość ogłosiło ponad 920 firm (dane za Euler Hermes Collections).

W świetle powyższych danych prognozy dla małej i średniej przedsiębiorczości w Polsce wciąż nie wyglądają najlepiej, choć analitycy z różnych stron wieszczą odbicie się gospodarki z koniunkturalnego dołka. Mimo wszystko to budujące, jak wielu Polaków nie chcąc wegetować na socjalnym garnuszku podejmuje ryzyko prowadzenia własnej firmy w kraju, którego aparat urzędniczy oraz przepisy nie należą do przyjaznych dla biznesu. 

>>> Więcej o Startup Fest


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *