Ogłoszenie - jak napisać je tak, by nie móc opędzić się od chętnych?

08-03-2021, 14:01

Dzisiaj w internecie kupić można praktycznie wszystko, a co za tym idzie, za jego pośrednictwem można też wszystko sprzedać. To dobry sposób na to, by pozbyć się nienoszonych ubrań, wymienić stary rower na nowy czy sprzedać samochód albo mieszkanie. O tym, jak szybko uda nam się znaleźć chętnego na daną rzecz w dużej mierze decyduje ogłoszenie. Jak napisać dobre ogłoszenie? Podpowiadamy!

Jak to jest, że jedno ogłoszenie, choć opisujące niezbyt atrakcyjny przedmiot, potrafi przyciągnąć rzesze chętnych na jego zakup, a innym, odnoszącym się do prawie nowej rzeczy, nikt nie jest zainteresowany? Okazuje się bowiem, że budowa oferty i sposób, w jaki została ona napisana, ma niebagatelne znaczenie. Czasem kilka z pozoru błahych elementów potrafi w znaczący sposób uatrakcyjnić ogłoszenie albo całkowicie przekreślić szansę na znalezienie nim zainteresowanych.

Chcesz coś sprzedać, ale nie do końca wiesz, jak się za to zabrać? Ogłoszenie możesz wystawić w serwisie https://homefree.eu/pl. W dalszej części artykułu znajdziesz cenne rady, jak napisać skuteczne ogłoszenie, aby chcieli kupować, na przykładzie samochodu.

ogłoszenie sprzedaż samochodu

Ogłoszenie krok po kroku – na co zwrócić uwagę?

Pisząc ogłoszenie, wciel się w rolę osoby po drugiej stronie. Zastanów się, jakie informacje będą dla niej ważne, a co można pominąć. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, w jaki sposób je przedstawić, aby zainteresować ofertą przeglądających.

Tytuł

Dobry tytuł to połowa sukcesu. Z jednej strony musi być krótki, a z drugiej chwytliwy. Przede wszystkim musi wyróżniać się wśród innych tytułów i przyciągać uwagę. Zatem, zamiast pisać krótkie „Sprzedam samochód”, dodaj kilka najważniejszych informacji dotyczących specyfikacji, czasu użytkowania czy przebiegu. Tym sposobem osiągniesz lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, a przy okazji podasz odbiorcy na tacy wiedzę, jaką chce pozyskać.

Konkrety

Krótko, zwięźle i na temat – tak opisać można dobre ogłoszenie. Nie rozpisuj się zatem zbytnio, ale też nie popadaj ze skrajności w skrajność. W ofercie musisz zawrzeć wszystkie niezbędne informacje dotyczące pojazdu. Nie koloryzuj jednak faktów ani nie ukrywaj tych niewygodnych, gdyż Twoje kłamstwo prędzej czy później i tak ujrzy światło dzienne.

Zachęta

Dodaj w tytule albo w treści ogłoszenia chwytliwe zwroty, które zwiększą zainteresowanie ofertą. Zrób to jednak wyłącznie wtedy, gdy mają one pokrycie w rzeczywistości. Na uwagę zasługują takie hasła jak „garażowany” czy „od niepalącego”. Pierwsze przekazuje odbiorcy informacje, że blachy są w dobrym stanie, drugie z kolei gwarantuje brak osadów z dymu tytoniowego we wnętrzu samochodu. W ogłoszeniach nierzadko można jeszcze spotkać się ze zwrotami typu „brak haka holowniczego”, co oznacza mniejsze zużycie mechanizmów napędowych czy „oryginalna i kompletna dokumentacja”, który jest prawdziwym magnesem na klientów.

Zdjęcia

Powiedzmy sobie szczerze – każdy przeglądając ogłoszenia, od razu odrzuca te, które nie mają zdjęć. Brak zdjęć sprzedawanego auta może (choć oczywiście wcale nie musi) oznaczać, że sprzedawca ma coś do ukrycia. Dlatego poświęć chwilę na zrobienie fotografii, które będą odpowiadać za pierwsze wrażenie. Przed wykonaniem zdjęcia koniecznie posprzątaj i umyj auto – niech wygląda tak, jakby zaraz miało trafić do nowego właściciela. I pamiętaj, aby sesję wykonać w świetle dziennym.

Kategoria

Częstym błędem sprzedających jest przypisywanie ogłoszenia do niewłaściwej kategorii. Jeśli masz do sprzedania samochód osobowy, wybierz kategorię Motoryzacja i podkategorię Samochody osobowe (https://homefree.eu/pl/cat/samochody-osobowe-2). Z kolei chcąc znaleźć kupca na motocykl, jako podkategorię ustaw Motocykle / Quady (https://homefree.eu/pl/cat/motocykle-quady-2). Od tego duży zależy. Gdy źle zaklasyfikujesz ogłoszenie, nie będzie mieć nawet szansy trafić do grona zainteresowanych kupnem konkretnego pojazdu, a osoby przeglądające daną kategorię będą zwyczajnie je pomijać.

Cena

Powszechną praktyką jest zawyżanie ceny samochodu od 10% do nawet 20%. Daje to pole manewru do ewentualnej negocjacji i zwiększa szansę sprzedaży po zakładanej cenie. Jeśli mimo wszystko nie zdecydujesz się podnieść ceny, nie będziesz mieć z czego opuszczać. A wbrew pozorom możliwość „zaoszczędzenia” jest dużym plusem w oczach zainteresowanego zakupem, który czasem może w znaczącym stopniu wpłynąć na decyzję o kupnie.

Dane kontaktowe

Dokładnie określ miejsce i czas, w którym można umówić się na oględziny. Postaraj się, aby były to w godzinach, kiedy jest widno. Kupcy chcą mieć możliwość obejrzenia pojazdu w naturalnym świetle. Podaj też namiary, w jaki sposób można się z Tobą skontaktować. Najlepiej zostaw swój nr telefonu i e-mail, gdyż ludzie są różni – jedni wolą pisać, inni dzwonić. Staraj się na bieżąco odpowiadać na wiadomości i odbierać telefony, w końcu nikt nie lubi być ignorowany.


Źródło: Publikacja partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***

Chcesz opublikować informację prasową lub artykuł swojej firmy w DI?
Masz dwie opcje do wyboru:

  1. Wyślij materiał pod adres: ip@di24pl. Redakcja codziennie wybiera kilka najciekawszych z nadesłanych artykułów i publikuje je po wstępnym przeredagowaniu.

  2. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twój artykuł zostanie opublikowany w DI bez ingerencji redakcji w treść, wyślij materiał pod adres: kf@di24.pl. W ciągu 24h prześlemy Ci warunki takiej publikacji.


Tematy pokrewne:  

tag ogłoszeniatag nom9tag nols
To warto przeczytać


fot. inFakt




fot. ESET






fot. Sirichai




RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Kwiecień 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Serwisy specjalne: