Ogłoszenia drobne - z prasy do internetu

26-05-2009, 10:57

W ciągu czterech lat podwoiła się liczba osób, które zamieściły drobne ogłoszenie w internecie. Tradycyjne gazety w coraz mniejszym stopniu mogą liczyć na to niegdyś charakterystyczne dla nich źródło dochodów – wynika z badań Pew Internet and American Life Project.

Badania Pew Internet and American Life Project dotyczące ogłoszeń drobnych w internecie przeprowadzono w okresie od marca do kwietnia 2009 na grupie 2253 osób dorosłych.

Prawie połowa (49%) ankietowanych przyznała, że korzystała ze stron internetowych z ogłoszeniami. W 2005 roku odsetek ten wynosił 22%. Odsetek osób regularnie odwiedzających tego typu strony wzrósł z 4% do 9%.

W swoim raporcie Pew Internet przywołuje dane dotyczące przychodów gazet papierowych z tytułu drobnych ogłoszeń. Swój szczytowy poziom osiągnęły one w roku 2000, dobijając do 19,6 mld USD rocznie. Potem przychody te głównie spadały (z wyjątkiem lat 2003-2005). Obecnie wynoszą ponad 9,9 mld USA rocznie, czyli kształtują się na poziomie podobnym, jak w połowie lat 80. ubiegłego wieku.

Strony z ogłoszeniami mogą się natomiast poszczycić wieloma odwiedzającymi. Najpopularniejsza w USA witryna Craigslist w marcu zanotowała 42,2 mln unikalnych odwiedzających.

Ogłoszenia w internecie są szczególnie popularne wśród ludzi młodych (często studentów) zamieszkujących tereny wielkich miast lub ich okolic. To oni najczęściej korzystają z serwisów ogłoszeniowych, aby znaleźć pracę, mieszkanie, współlokatora lub aby coś kupić.

Z badań Pew wynika też, że z serwisów ogłoszeniowych częściej korzystają osoby z większymi dochodami. Wśród osób odwiedzających serwisy ogłoszeniowe regularnie więcej jest mężczyzn.


Źródło: Pew Internet
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930