Od piątku rusza Spis Powszechny przez telefon

05-04-2011, 17:36

GUS wykorzysta nowoczesne call center wraz z ok. 640 ankieterami do przeprowadzenia Narodowego Spisu Powszechnego 2011 przez telefon. Oszczędności mają sięgnąć 200 mln zł.

Wraz ze spisem tradycyjnym i telefonicznym jest możliwość skorzystania z tzw. samospisu przez internet - w Dzienniku Internautów tłumaczyliśmy, jak tego dokonać krok po kroku.

>> Czytaj też: Kto wie o Spisie Powszechnym przez internet?

Sonda
W jaki sposób weźmiesz udział w Spisie Powszechnym 2011?
  • przez internet
  • tradycyjnie
  • przez telefon
  • nie mam zamiaru brać udziału
  • nie wiem
wyniki  komentarze

Wywiady telefoniczne realizowane przez ankieterów będących pracownikami urzędów statystycznych będą skierowane przede wszystkim do obywateli podlegających spisowi w badaniu pełnym. Formularz ten zawiera znacznie mniej pytań niż formularz do badania reprezentacyjnego. Badanie reprezentacyjne przeprowadza się u osób stale zamieszkałych i czasowo przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, których mieszkania zostały wylosowane do badania, natomiast u osób, których mieszkania nie zostały wylosowane do badania, przeprowadza się badanie pełne.

Ankieta badania pełnego zawiera kilkanaście krótkich pytań, a osoby spisane przez telefon nie będą już musiały spotykać się z rachmistrzem. Jeśli ankieter zadzwoni w niedogodnym momencie, istnieje możliwość umówienia się na rozmowę w późniejszym terminie. Spis tą metodą zostanie przeprowadzany w dniach 8.04 – 30.06.

W tygodniu (w godz. 8-20) oraz w weekendy (w godz. 8-18) każdy obywatel może zadzwonić na bezpłatny dla połączeń z telefonów stacjonarnych numer 800 800 800 lub numer 22 44 44 777 dostępny z telefonów komórkowych (płatny zgodnie z cennikiem operatora) i uzyskać pomoc konsultanta w przypadku trudności w wypełnianiu ankiety. Numer telefonu może posłużyć także do weryfikacji ankietera odwiedzającego nas w domu.

>> Czytaj też: Spis Powszechny i Spis Rolny w systemie Contact Center

Główny Urząd Statystyczny, inwestując w mobilne terminale używane przez rachmistrzów, wykorzystanie call center i uruchomianie samospisu przez internet, ma zaoszczędzić około 200 mln zł w porównaniu do spisów z 2002 roku.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31