Oczekiwania pasażerów kontra przewozowa rzeczywistość

25-09-2018, 17:52

Niewielka liczba firm transportowych umożliwia zakup biletów online i choć strona przewoźnika w internecie jest, to po bilety trzeba stanąć w najprawdziwszej kolejce. Polacy kolejkowe tradycje mają długie, lecz raczej nie chcą ich kontynuować, tak przynajmniej wynika z ostatniego badania.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie platformy Busradar wynika, że 73% przewoźników posiada stronę internetową, jednak optymizm maleje wraz z informacją, że tylko 11% z nich prowadzi sprzedaż biletów online. Co gorsza, 81% nie zamierza w ogóle wprowadzić sprzedaży w sieci.

Dlaczego nie?

Powodów może być kilka. Zgodnie z wynikami wspomnianego badania 21% przewoźników ocenia, że w obszarze swojej działalności nie mają konkurencji. Oferując połączenia między małymi miejscowościami, gdzie nie funkcjonują giganci branży, czują się względnie stabilnie.

Ponadto małym firmom trudno konkurować z gigantami i dają za wygraną już w przedbiegach. Według ekspertów niepotrzebnie, ponieważ dzięki platformom zrzeszającym branże oferujące usługi turystyczne (jak np. booking.com czy Airbnb) małe firmy mają szansę dotrzeć z ofertą do zainteresowanych.

Polacy chcą kupować w sieci

Z roku na rok w Polsce przybywa użytkowników zakupowych platform i aplikacji. Z danych Eurostatu wynika, że 45% Polaków kupuje online. Najchętniej odzież, książki i bilety do kina i teatru - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”. Wśród produktów i usług, które Polacy mają zamiar kupić przez internet w najbliższej przyszłości to właśnie “podróże i rezerwacje” zajmują pierwsze miejsce.

Źródło: Busradar


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031