Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Obsługa logistyczna sklepu internetowego

24-05-2017, 09:17

Cyfryzacja dotyka nas na każdym kroku. Czy nam się to podoba, czy nie. Nie dziwi więc, że i handel przeniósł się do sieci i rozwija w niej dynamicznie. Coraz więcej osób upatruje w sprzedaży internetowej sposobu na życie. Wydaje się on perfekcyjnym rynkiem zbytu dla osób parających się szeroko rozumianym rękodziełem. Dla początkujących projektantów, próbujących niezależnie swych sił studentów kierunków artystycznych i graficznych, młodych mam zajmujących się home-madem. Wielkie i średnie przedsiębiorstwa również dostrzegają potencjał Internetu jako kanału dystrybucji dla produkowanych przez siebie dóbr i usług. E-commerce to przede wszystkim możliwość poszerzenia grupy konsumentów. Internet nie zna pojęcia bariery geograficznej. Stwarza szansę pozyskania tych klientów, dla których dotarcie do fizycznej placówki sklepu jest niemożliwe, lub wiąże się z wysokimi kosztami.

Własny e-shop

Obsługa logistyczna sklepu internetowego zawsze jest wyzwaniem. W przypadku większości mikro i małych przedsiębiorstw realizowana jest samodzielnie. Takie podejście umożliwia pozostanie niezależnym od podwykonawców. Pozwala na pełniejszą kontrolę nad własną działalnością. Minimalizuje koszty, które generują zewnętrzne usługi. W przypadku raczkującego e-biznesu pojawia się jednak ryzyko błędu. Często e-sprzedawca nie jest w stanie zaoferować swoim klientom satysfakcjonującej usługi logistycznej. Prócz ceny i jakości produktu, sposób i sprawność realizacji transakcji są czynnikiem silnie determinującym zadowolenie konsumenta. Obsługa logistyczna sklepu internetowego zlecona zewnętrznej firmie powinna być wzięta pod uwagę w strategii rozwoju każdego e-shopu. Pakowanie paczek to zajęcie czasochłonne. Piwnica i garaż prędko mogą przestać być wystarczającą przestrzenią magazynową. Firmy outsourcingowe często są w stanie realizować usługę wysyłki po niższych cenach. Samodzielne wysyłanie paczek jest możliwe na początku działalności przedsiębiorstwa. Z czasem staje się trudne, lub po prostu niewykonalne. Kilka lat temu firmy zajmujące się logistyką nie były zainteresowane obsługą małych sklepów internetowych. Głównie ze względu na małe ilości towaru do magazynowania i trudną do wykonania dystrybucję, oraz duże rozdrobnienie. Dzisiaj małe e-shopy nie muszę czuć się opuszczone. Duże firmy z doświadczeniem w logistyce kontraktowej z powodzeniem i obopólną korzyścią świadczą swoje usługi również początkującym e-biznesom. Warto więc zastanowić się czy nie skorzystać z pomocy w procesie przygotowania i kompletacji wysyłek, zyskując tym samym mnóstwo czasu.

Fulfilment - kompleksowa obsługa logistyczna sklepu internetowego

W przypadku większych przedsiębiorstw popularna stała się kompleksowa usługa fulfilment. Polega na tym, że obsługa logistyczna sklepu internetowego i wszystkie jej procesy przekazywana jest do operatora zewnętrznego. W imieniu klienta operator taki zajmuje się

przyjmowaniem dostaw i ich składowaniem. Konfekcjonowanie przesyłek i ich wysyłka również przechodzi w jego kompetencję. Nie trzeba się troszczyć o obsługę płatności. Znika konieczność obsługi klienta końcowego. Można wyłączyć telefon i nie sprawdzać poczty. Przygotowywane są za nas inwentaryzacje. Nie musimy kłopotać się wystawianiem ogłoszeń na portalach resellingowych. Jesteśmy w stanie monitorować zdalnie sprzedaż i stany magazynowe, otrzymujemy regularne raporty. To tylko wierzchołek góry możliwości jakie daje e-przedsiębiorcy współpraca na zasadzie fulfilment. Pozwala ona na stworzenie w pełni pasywnego e-shopu. Pozostaje on tylko miejscem pozyskania i utrzymania konsumenta. Równolegle cała działalność operacyjna spoczywa na dostawcy usługi. Rozwiązanie to sprawia, że możemy pozwolić sobie na urlopowy wyjazd albo zająć się planowaniem długofalowego rozwoju marki lub jej promocją.

Sprawna realizacja kluczem do sukcesu

Inaczej będzie przebiegała obsługa logistyczna sklepu internetowego jednoosobowej orkiestry. Inaczej w wypadku prężnie już działającej firmy, która tylko poszerza zasięg działania. Zarówno w jednym jak i w drugim przypadku będzie ona jednym z czynników decydujących o sukcesie lub fiasku. Warto pomyśleć wcześniej, jak długo damy sobie radę sami, a kiedy sięgnąć po pomoc kogoś z doświadczeniem.

http://ecommerceconnections.pl/


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. Freepik



Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy