Nowoczesny sklep internetowy - jaki powinien być?

28-11-2018, 08:45

Rozwój internetu wywrócił wszystko do góry nogami. Na dowód, że tak jest, przypomnijmy sobie, jak kiedyś dokonywaliśmy zakupów, a jak robimy to dzisiaj. Istnieją co prawda sklepy stacjonarne (i jeszcze długo będą istnieć), ale coraz częściej nabywamy różne produkty, nie wychodząc z domu. Obecnie istnieje mnóstwo sklepów internetowych, a ich liczba rośnie z każdym dniem. Jedne utrzymują się na rynku, inne szybko kończą swój żywot. Czym jest to spowodowane? Między innymi tym, jak intuicyjna jest strona, na której dokonuje się zakupów. Tylko nowoczesne sklepy internetowe, które są zaprojektowane z zachowaniem najważniejszych zasad, mają szansę na sukces. O czym więc pamiętać?

mat partnera

Po pierwsze - przejrzystość, nawigacja i łatwość dokonywania zakupów

Chociaż sklepy internetowe i tradycyjne są pozornie całkowicie inne, to pewne zasady pasują do obu z nich. Kiedy bowiem przekraczamy próg sklepu stacjonarnego, to chcielibyśmy, żeby towar na półkach ułożony był w jakimś logicznym porządku, dzięki czemu z łatwością znajdziemy to, po co przyszliśmy.

  • Tak samo jest w sklepie online, bo tylko przejrzysta strona zwiększa szanse, że potencjalny klient zrobi zakupy. Musi być więc czytelna, co oznacza między innymi, że wszystkie produkty powinny być przyporządkowane do poszczególnych kategorii. Produkty muszą być nie tylko dobrze opisane, ale i przy każdym z nich powinna widnieć cena. Jeśli użytkownik będzie musiał szukać tak elementarnych informacji, szybko ucieknie i zrobi zakupy gdzie indziej.
  • To samo zresztą powiemy o intuicyjnej nawigacji - bezproblemowym poruszaniu się pomiędzy kategoriami czy nawet podkategoriami. W najgorszym wypadku poszukiwania mogą trwać długo lub bardzo długo, ale nie liczmy, że klient będzie na to tracił czas. Tylko dobrze zaprojektowana nawigacja rokuje nadzieję, że osoba odwiedzająca nasz sklep, nie tylko coś u nas kupi, ale być może zostanie naszym stałym klientem.
  • Zdjęcia produktów muszą być wyraźne, by każdy nabywca wiedział, co jest oferowane. Najlepiej na podstronie zamieścić miniaturki, które powiększają się po kliknięciu. Warto postarać się o dużą liczbę fotografii, bo klient będzie mógł dokładnie obejrzeć interesujący go produkt.

Po drugie, wyszukiwanie i oszczędność czasu

Mawia się czasem, że czas to pieniądz i nie ma w tym stwierdzeniu ani grama przesady. Jeśli chcemy, aby klient rzeczywiście zrobił u nas zakupy, ceńmy jego czas. Jak możemy to zrobić poza tym, co napisaliśmy powyżej? Pamiętajmy szczególnie o dwóch rzeczach:

  • Szybkości - strona musi ładować się szybko, by potencjalny nabywca nie stracił cierpliwości. To niezwykle ważne, a w kontekście handlu tradycyjnego, możemy to porównać do kolejki do kasy, która się nie kończy. Niby zainteresowanie ofertą jest duże, ale sprzedawcy słabo uwijają się z obsługą klientów. Niektórzy z nich więc na pewno zrezygnują z zakupów…
  • Sprawna wyszukiwarka, która pomaga szybko dotrzeć do tego, czego szukamy. Zamiast przeglądać zasoby konkretnych kategorii, dostajemy się od razu w interesujące nas miejsce. Żeby wyszukiwarka dobrze działała, produkty muszą być precyzyjnie nazwane, opisane oraz otagowane.

Po trzecie, bezpieczeństwo klientów

Wiele osób chciałoby korzystać ze sklepów online, ale zniechęcają ich do tego liczne obawy. Inni się przełamują i zaczynają tak kupować, ale nawet drobna niepewność może ich błyskawicznie zniechęcić. Nasz nowoczesny sklep musi być więc:

  • Bezpieczny - w tym celu zróbmy wszystko, żeby zakupy nie wiązały się ze stresem nabywców, żadnym ryzykiem, które odstraszy nawet osoby przyzwyczajone do korzystania ze sklepów online. Klienci coraz częściej na to zwracają uwagę, więc nie możemy tego zaniedbać!
  • Wiedza o sprzedawcy - zaufanie zwiększa też świadomość, kto jest po drugiej stronie. Na stronie więc muszą znaleźć się dane sprzedawcy, co zwiększa jego wiarygodność. Szczegółowe informacje powinny widnieć w zakładce “Kontakt” lub w stopce strony.
  • Bezproblemowy kontakt ze sprzedawcą - to równie ważne, bo klient w razie wątpliwości może w każdej chwili spytać się o nurtujące go kwestie. W każdym nowoczesnym sklepie powinno być to zagwarantowane, a poza kontaktem telefonicznym czy mailowym, warto zainwestować w komunikator, który jest wbudowany w stronę. Zapewni szybki, niezakłócony kontakt z personelem sklepu.

Nowoczesne sklepy internetowe to więc miejsca, w których liczy się przejrzystość oferty, szybkość dokonywania zakupów i bezpieczeństwo transakcji. Projektując własne tego typu miejsce w sieci, pamiętajmy o wszystkich przedstawionych w artykule wskazówkach!


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***

Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag sklepy internetowetag komunikat firmy
To warto przeczytać









RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Serwisy specjalne:

Reklama:

pożyczki

Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.