Nowe cechy socjodemograficzne w znanym badaniu

08-04-2019, 22:51

Wprowadzano nowe cechy do budowy grup celowych w badaniu Gemius/PBI: obecność w gospodarstwie domowym dzieci w określonym wieku, osób starszych oraz informację o fakcie robienia codziennych zakupów. Dzięki tej aktualizacji badanie wzbogacone zostanie o niedostępne dotąd dane.

Do tej pory badanie Gemius/PBI dysponowało szerokim zakresem cech dotyczących osoby (płeć, wiek, wykształcenie, dochód netto, wielkość miejscowości, status zawodowy, województwo). Dodatkowo, także kilkoma cechami dotyczącymi gospodarstwa domowego internauty (wielkość gospodarstwa, dochód netto). Nowością jest uzupełnienie tej kategorii o następujące zmienne:

  • Liczba dzieci 0-3 lat

  • Liczba dzieci 4-7 lat

  • Liczba dzieci 8-14 lat

  • Liczba dzieci 15-18 lat

  • Liczba dzieci 0-18 lat

  • Liczba osób 65-95 lat

  • Codzienne zakupy

Paweł Laskowski, Prezes Zarządu Polskich Badań Internetu, zauważa, że dzięki aktualizacji możemy np. z dużym prawdopodobieństwem  wyodrębnić grupę celową „Rodzice dzieci w określonym wieku”. Styl życia rodziny, w zależności od liczby, wieku dzieci czy też obecności seniorów, może być bardzo różny. Zmieniają się ich potrzeby, priorytety, sposób spędzania wolnego czasu czy też preferencje zakupowe. Teraz możemy to lepiej zrozumieć .

Anna Oziębło, dyrektor badania Gemius/PBI, zdradza pierwsze wyniki analiz, które zostały przeprowadzone na nowych danych. W analizowanych danych z lutego zauważono np. duże różnice w aktywności kobiet na PC w zależności od liczby dzieci w gospodarstwie domowym. Średni czas spędzony na PC w internecie przez kobiety w wieku 25-54 z jednym dzieckiem jest o 4,5 godz. krótszy niż w przypadku kobiet 25-54 bez dzieci. W przypadku więcej niż jednego dziecka różnica ta wynosi 7,5 godz. Z kolei u mężczyzn 25-54 ta rozbieżność jest mniejsza (odpowiednio 1,5 i 2 godziny w średnim czasie spędzonym na PC w sieci).

Nowe zmienne będą dostępne dla użytkowników badania począwszy od najbliższych wyników miesięcznych badania, tj. wyników za marzec 2019 (w przypadku danych dziennych – od 3 kwietnia 2019, a tygodniowych - od danych za tydzień 1-7 kwietnia 2019)..

Źródła: Gemius; Polskie Badania Internetu


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy