NK powołuje własną markę badawczą - Research.NK

07-02-2012, 09:09

Rozwój zespołu badawczego doprowadził do powstania osobnej marki - Research.NK. Celem projektu jest m.in. dostarczanie informacji o opiniach, gustach i oczekiwaniach polskich konsumentów z pełnym zachowaniem norm anonimizowania i zabezpieczania przetwarzanych danych.

Portal NK wprowadził ofertę badawczą w 2010 r. Dla użytkowników NK udział w badaniach i analizach jest dobrowolny i anonimowy. Research.NK ma bazować na dużym zasobie danych nk.pl, nowoczesnych technologiach umożliwiających gromadzenie informacji oraz zespole posiadającym wiedzę na temat realizacji badań w specyficznych warunkach mediów społecznościowych.

Według danych NK z portalu regularnie korzysta kilkanaście milionów użytkowników - są to Polacy zarówno z kraju, jak i kontaktujący się z rodziną emigranci. Tylko w grudniu 2011 internauci zostawili w portalu ok. 9 mln zdjęć, 21 mln wpisów na mikroblogach oraz 35 mln komentarzy do profili. Przeciętny użytkownik ma 170 znajomych. Dane te mogą być bezcennym źródłem optymalizacji komunikacji marketingowej poprzez profilowanie behawioralne, z pełną gwarancją anonimowości użytkowników.

- Serwisy społecznościowe przetwarzają ogromną ilość danych. Możliwość ich efektywnej analizy stanowi istotne wyzwanie technologiczne. Dlatego w ramach Research.NK działa dedykowana grupa zajmująca się wyłącznie rozwijaniem i obsługą centralnej bazy danych (tzw. hurtowni danych) - mówi Krzysztof Sobieszek, pełnomocnik zarządu ds. badań.

 Czytaj też: Megapanel, wrzesień 2011: Facebook popularniejszy niż NK

Rozwiązania badawcze zespołu Research.NK są zgrupowane w trzech kategoriach. Pierwsza z nich to Badania Grup Celowych (m.in. sondaż Overnight.NK czy też badania wąskich grup). Oferowane rozwiązania mają wesprzeć marketerów na wstępnym etapie prac z marką, np. przy budowaniu strategii, umożliwią również segmentację grupy celowej. Badania Wspierające Komunikację (m.in. CopyTest.nk oraz ContentGenerator.nk) to rozwiązania, które pomagają zoptymalizować komunikację marketingową nawet w przededniu realizacji kampanii reklamowej. Trzecią kategorią rozwiązań oferowanych przez Research NK są Badania Efektywności Komunikacji (m.in. MainPageEffect.nk czy ROSeffect.nk). W tej grupie znajdziemy narzędzia do kontroli i ewaluacji kampanii.

NK informuje, że usługami najczęściej wykorzystywanymi przez aktualnych klientów Działu Badań są jak dotąd: badania ankietowe CAWI, badania ankietowe na próbach reprezentatywnych dla całości lub części polskich internautów, badania jakościowe - grupowe (Moderowane Społeczności Badawcze) oraz indywidualne (Wywiady Indywidualne Online).


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031