Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nieszczelny paywall Wyborczej opłaciło kolejne 5 tys. osób. To źle?

07-11-2014, 15:15

Już ponad 21,2 tys. osób płaci za dostęp do cyfrowych treści "Wyborczej". Czy 5 tys. nowych czytelników w ciągu 3 miesięcy to dużo, czy mało?

Agora ogłosiła swoje wyniki finansowe za 3 kwartał tego roku. Firma zaobserwowała poprawę koniunktury na rynku reklamy, co należy chyba uznać za dobrą wiadomość. Poza tym w tych wynikach finansowych znalazły się dane na temat liczby czytelników, którzy płacą za cyfrowe wydania.

Na dzień 30.09.2014 r. Gazeta Wyborcza miała 21,2 tys. aktywnych prenumerat. Przypomnijmy, że w 2 kwartale tych prenumerat było 15,1 tys. Oznacza to, że wciągu 3 miesięcy przybyło Wyborczej 5,3 tys. płacących klientów. 

wykres

W prezentacji dla inwestorów jest też wykres obrazujący zmiany struktury prenumeraty cyfrowej. Coraz mniejszy jest odsetek osób korzystających z promocji za 99 groszy. Wciąż najwięcej osób wykupuje pakiety miesięczne i kwartalne, ale widać też wzrost udziału osób, które wykupują pakiety roczne. 

Zmiana struktury prenumeraty

Pytanie brzmi, jak te liczby ocenić?

Agora zakładała, że może mieć 30, może nawet 40 tys. abonentów cyfrowych w tym roku. Ujawnione dzisiaj liczby sugerują, że cel 40 tys. będzie trudny do osiągnięcia, ale w wypowiedzi dla serwisu Spider's Web prezes Agory podtrzymał zapowiedź osiągnięcia tego celu. Jego zdaniem mogą w tym pomóc prenumeraty dla firm i instytucji. 

Sonda
Czy sprzedaż cyfrowej prenumeraty Wyborczej można uznać za zadowalającą?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Pytanie, czy powinniśmy analizować osiągnięcia Agory tylko w odniesienia do celów wyznaczonych przez samą firmę? Agora postąpiła dość odważnie, uruchamiając w lutym tego roku częściową odpłatność za treści. Podkreślić należy "częściową odpłatność", bo paywall Agory jest nieszczelny. Teksty Wyborczej nadal da się czytać bez płacenia, a mimo to w ciągu ostatnich 3 miesięcy kolejne 5,3 tys. osób zdecydowało się płacić. Spróbujmy cofnąć się w czasie i przypomnieć sobie, jakie było nastawienie do paywalli rok albo dwa lata temu. Czy naprawdę wówczas uwierzylibyśmy, że 21,2 tys. osób w Polsce będzie płacić za płatny dostęp, który nie jest obowiązkowy, by dotrzeć do danych treści?

Paywalle nie wzbudzają dobrych skojarzeń. Agora mogła pozostać w strefie komfortu i wówczas nie zastanawialibyśmy się, czy 21,2 tys. abonentów to dużo czy mało. Rzecz w tym, że od lutego te 21,2 tys. osób przyniosło firmie jakieś pieniądze, których w innym przypadku Agora nie zobaczyłaby na oczy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR