Niektórzy właściciele małych e-sklepów na urlop nie pojadą

16-07-2011, 17:17

W zależności od tego, czym handluje właściciel sklepu internetowego, teraz może on leżeć na plaży bądź kompletować zamówienia w pocie czoła.

Sonda
Czy prowadzisz sklep internetowy samodzielnie lub w małym zespole?
  • tak
  • nie
  • nie mam sklepu internetowego
wyniki  komentarze

Branża e-commerce jest bardzo specyficzna – aż 99% sklepów internetowych to bardzo małe, wręcz domowe biznesy zatrudniające maksymalnie do 9 osób. Tylko mały promil wszystkich wirtualnych sprzedawców ma w swoim zespole kilkadziesiąt lub kilkaset osób - wynika z badań serwisu Internet Standard.

Ciężko jest wyjechać na urlop, gdy głównym filarem sklepu internetowego jest jedna lub dwie osoby. Nie ma większego problemu, gdy sklep internetowy ma w swoim asortymencie przedmioty rozchwytywane np. w sezonie zimowym. Sezon letni w e-commerce trwa praktycznie od początku maja do końca sierpnia. W okresie wakacyjnym najbardziej sprawdzają się takie kategorie przedmiotów, jak artykuły ogrodnicze, meble ogrodowe, letnia odzież i obuwie, walizki i inne akcesoria podróżnicze oraz przedmioty służące rekreacji i turystyce – wylicza Mariusz Wesołowski, wykładowca Akademii Allegro.

>> Czytaj też: Ruszył internetowy supermarket Auchan

Sprzedawcy odzieży na aukcjach internetowych notują największe zainteresowanie na wszelkie odmiany strojów kąpielowych (bikini, monokini, tankini), trampki oraz modne w tym sezonie koturny. Sprzedawcy internetowi, którzy wystawiają przedmioty popularne w sezonie letnim, śmieją się, że dla nich wakacje są możliwe dopiero zimą. Przykładowo jedna ze szkolonych przez nas pań była tak zaskoczona zwiększeniem obrotów sprzedaży swoich skuterów w okresie letnim, że nie spodziewała się konieczności przesunięcia urlopu na chłodniejsze dni – mówi Sławomir Rajch z Akademii Allegro.

Stroje kąpielowe w sezonie letnim sprzedają się bardzo dobrze
fot. dotPR - Stroje kąpielowe w sezonie letnim sprzedają się bardzo dobrze
Z ustaleniem daty letniego wypoczynku nie powinny mieć problemów osoby, które sprzedają w sieci przedmioty popularne w innych sezonach sprzedażowych. Mniejszy ruch notują takie rzeczy, jak m.in. odzież i obuwie na niższe temperatury, multimedia, opony samochodowe czy wszelkie akcesoria związane ze sportami zimowymi.

Warto również pomyśleć o kwestii poszerzenia asortymentu przez tych internetowych sprzedawców, którzy chcą, żeby ich 5 minut trwało dłużej niż przez kilka letnich miesięcy. Sprzedając zestawy mebli ogrodowych, można poszerzyć swoją ofertę również o standardowe wyposażenie domu, które ma szansę sprzedać się również po wakacjach. Natomiast wystawiając na aukcjach rośliny i donice balkonowe, warto sięgnąć po asortyment przystosowany do roślin domowych – radzi Mariusz Wesołowski.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031