Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nie tylko Ameryka. Czy automatyczne wpisy pomogły Andrzejowi Dudzie wygrać?

14-09-2018, 16:03

Wśród dokumentacji Państwowej Komisji Wyborczej jest ciekawy dokument, który został ujawniony przez Mariusza Gierszewskiego (Radio ZET) i Wojciecha Czuchnowskiego ("Gazeta Wyborcza"). Jest to pewna umowa, dotycząca wsparcia w sieci.

Mariusz Gierszewski (Radio ZET) i Wojciech Czuchnowski ("Gazeta Wyborcza") dotarli do umowy, którą sztab wyborczy dzisiejszego prezydenta Andrzeja Dudy podpisał podczas trwania jego kampanii prezydenckiej z firmą Elchupacabra. Firma ta miała zająć się wsparciem kampanii w sieci, a konkretnie - obsługą wpisów w mediach społecznościowych.

Zainteresowanie dziennikarzy wzbudził zapis o "automatycznych wpisach", które miały towarzyszyć wątkom tematycznym związanym z kampanią. Rozgorzała dyskusja, czy za "automatycznymi wpisami" ukrywają się konta fikcyjnych użytkowników, a także - jeśli rzeczywiście miałoby tak być - czy ich użycie pomogło Andrzejowi Dudzie, podobnie jak Donaldowi Trumpowi, w zdobyciu prezydenckiego fotela.

Wśród opinii prezentowanych na ten temat zwraca uwagę fakt wskazany w analizie firmy Sotrender. Na każdy tweet Bronisława Komorowskiego przypadało 47 aktywności (odpowiedzi, podanie dalej), a na każdy tweet Andrzeja Dudy - 1200 aktywności.

Zobacz, co piszą na ten temat media, które dotarły do umowy:

Gazeta Wyborcza

Radio Zet


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING