Nie tylko Ameryka. Czy automatyczne wpisy pomogły Andrzejowi Dudzie wygrać?

14-09-2018, 16:03

Wśród dokumentacji Państwowej Komisji Wyborczej jest ciekawy dokument, który został ujawniony przez Mariusza Gierszewskiego (Radio ZET) i Wojciecha Czuchnowskiego ("Gazeta Wyborcza"). Jest to pewna umowa, dotycząca wsparcia w sieci.

Mariusz Gierszewski (Radio ZET) i Wojciech Czuchnowski ("Gazeta Wyborcza") dotarli do umowy, którą sztab wyborczy dzisiejszego prezydenta Andrzeja Dudy podpisał podczas trwania jego kampanii prezydenckiej z firmą Elchupacabra. Firma ta miała zająć się wsparciem kampanii w sieci, a konkretnie - obsługą wpisów w mediach społecznościowych.

Zainteresowanie dziennikarzy wzbudził zapis o "automatycznych wpisach", które miały towarzyszyć wątkom tematycznym związanym z kampanią. Rozgorzała dyskusja, czy za "automatycznymi wpisami" ukrywają się konta fikcyjnych użytkowników, a także - jeśli rzeczywiście miałoby tak być - czy ich użycie pomogło Andrzejowi Dudzie, podobnie jak Donaldowi Trumpowi, w zdobyciu prezydenckiego fotela.

Wśród opinii prezentowanych na ten temat zwraca uwagę fakt wskazany w analizie firmy Sotrender. Na każdy tweet Bronisława Komorowskiego przypadało 47 aktywności (odpowiedzi, podanie dalej), a na każdy tweet Andrzeja Dudy - 1200 aktywności.

Zobacz, co piszą na ten temat media, które dotarły do umowy:

Gazeta Wyborcza

Radio Zet


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.