Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nie korzystamy z bankowości mobilnej w komórce

16-06-2011, 17:24

Tylko 3,5 proc. Polaków, którzy są klientami banków, korzysta z rachunku przez komórkę. Jednak ponad połowa z nich nie wie, czym jest bankowość mobilna – wynika z badania Instytutu Homo Homini dla mBanku.

Sonda
Korzystasz z bankowości mobilnej?
  • tak
  • nie
  • nie mam możliwości technicznej lub bank nie daje mi takiej możliwości
wyniki  komentarze

Z badania wynika, że ponad połowa Polaków-klientów banków (54,3 proc.) nigdy nie słyszała o bankowości mobilnej. Co czwarty pytany (25,4 proc.) słyszał o takim rozwiązaniu, jednak nie posiadał na ten temat konkretnej wiedzy. W sumie dało to ponad 80 proc. badanych, którzy nie posiadają żadnych lub posiadają jedynie pobieżne informacje na temat tego typu usług. Znajomość bankowości mobilnej zadeklarowało jedynie 17,7 proc. ankietowanych.

>> Czytaj też: Rzadko korzystamy z dostępu do bankowości mobilnej

Według badania 80,2 proc. badanych, którzy wiedzą, czym jest bankowość mobilna, nigdy z niej nie skorzystało. Reszta przynajmniej raz korzystała z usług banku za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Blisko 1/3 klientów (30 proc.) nie wie, czy ich bank w ogóle oferuje bankowość mobilną.

Homo Homini informuje, że z bankowości mobilnej korzysta ok. 3,5 proc. klientów banków, czyli ok. 850 tys. (korzystają oni także z bankowości internetowej).

Nie wiem co to jest bankowość mobilna
fot. mBank - Nie wiem co to jest bankowość mobilna
Za pośrednictwem urządzeń mobilnych z bankiem łączą się ludzie młodsi, lepiej wykształceni, nieźle zarabiający, wydający pieniądze w dużych miastach. Tego typu klienci często pełnią rolę trendsetterów, a więc osób, które z nowości korzystają często jako pierwsze.

>> Czytaj też: Bankowość mobilna przyszłością instytucji finansowych

Zdecydowana większość klientów polskich banków, pytana o to, do czego bankowość w komórce wykorzystuje lub chciałaby wykorzystywać, odpowiada podobnie – największym powodzeniem cieszy się sprawdzanie stanu rachunku i jego historii, możliwość realizacji przelewów oraz doładowywania telefonów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: mBank



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR