Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zabezpieczenie sieci firmowej staje się coraz trudniejsze - twierdzi 90% zarządzających działami IT

30-10-2014, 11:59

53% menedżerów wydłużyło prace nad nową aplikacją, usługą czy inną inicjatywą albo nawet przerwało je z powodu nałożenia przez zarząd wyższego priorytetu na bezpieczeństwo - wynika z badania „Fortinet Security Census 2014”, przeprowadzonego wśród ponad 1600 dyrektorów ds. IT w 15 krajach.

Największe wyzwanie, jeśli chodzi o zapewnienie bezpieczeństwa strategicznych danych w dużych, międzynarodowych firmach, stanowią:

  • wysoka aktywność nowoczesnych, trudnych do wykrycia i usunięcia zagrożeń (odpowiedziało tak 88% badanych)
  • oraz rozwój nowych technologii i trendów, takich jak internet rzeczy czy biometria (również 88% respondentów).

W tym roku ¾ respondentów określiło świadomość zagrożeń wśród dyrekcji jako „wysoką” lub „bardzo wysoką” (wobec niespełna 50% w ubiegłym roku).

Jak wynika z raportu, aż 90% osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji w kwestiach informatycznych planuje zdecydowane działania w związku z coraz większymi obawami o bezpieczeństwo danych. 56% spośród nich skłonna jest zainwestować dodatkowe fundusze i zasoby w rozwiązanie dostrzeganych problemów, a 44% woli poprzestać na zmianie samej strategii.

Jako czynniki wymuszające taką zmianę 89% respondentów wskazało wielkie zbiory danych (ang. Big Data) oraz analizę danych. Największą skłonność do inwestowania we wzmocnienie bezpieczeństwa informatycznego można zaobserwować w sektorze usług finansowych (53%) oraz w telekomunikacji i przedsiębiorstwach technologicznych (59%).

Z pełnym raportem „Fortinet Security Census 2014” można zapoznać się poniżej:

Fortinet Security Census 2014 Report by di24pl

Czytaj także: Duże przedsiębiorstwa w Polsce a bezpieczeństwo IT - raport


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *