Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zdaniem przedstawicieli firmy Gartner wszystkie branże na świecie zostają dotknięte wielką przemianą mającą swoje źródło w rozwoju technologicznym. Kończy się obecny etap rozwoju IT w przedsiębiorstwach.

Gartner mówi o nadejściu czasów cyfrowego biznesu – z angielska digital business – który stanowi kolejny etap metamorfozy znanego nam świata za pomocą technologii informacyjnych. Cyfrowy biznes stanowi zupełnie nową jakość i wymagać będzie istotnych zmian w wewnętrznej organizacji firm.

Po pierwsze, nasycenie firm danymi jest już tak duże, że te dane stają się kluczowym zasobem organizacji. Gdy informacje są najważniejsze, to produkty i usługi, jakie dane firma wytwarza czy świadczy, są tak naprawdę tylko owocem odpowiedniego podejścia do gromadzenia, przetwarzania i analizy informacji.

W takich branżach, jak chociażby bankowość, to już oczywistość, że chodzi tutaj przede wszystkim o przetwarzanie danych – to jest sednem działalności operacyjnej banku, a cała reszta jest tylko narzędziem i rezultatem. To samo zaczyna dziać się już wszędzie indziej. Wszystkie przedsięwzięcia biznesowe staja się nierozerwalnie związane z wykorzystaniem technologii informacyjnych – a budżet IT staje się elementem budżetów poszczególnych przedsięwzięć biznesowych.

Po drugie, strategia cyfrowego rozwoju, staje się elementem strategii biznesowej firm. Widać to chociażby po tym, że pojawiły się nowe stanowiska w wielu organizacjach – które można sprawadzić do wspólnego mianownika Chief Digital Officer. Wg. danych Gartnera takie pozycje w służbowej hierarchii są już obecne w od 5 do 11 procent dużych przedsiębiorstw (od Ameryki Północnej, poprzez region EMEA i Amerykę Łacińską aż do rynków azjatyckich). Dzisiaj najczęściej można spotkać je w koncernach mediowych, usługowych i bankowości. Zdaniem Gartnera liczby tutaj będą gwałtownie rosły – takich stanowisk powinno być więcej aż o trzy razy w ciągu najbliższego roku!

Zakres kompetencji i zadań Chief Digital Officer’a jest cokolwiek inny niż szefa IT w firmie – czyli CIO. Najważniejszą rzeczą tutaj jest umiejętność przeniesienia przywództwa biznesowego w kontekst cyfrowy. Oczywiście rola CDO to naturalny kierunek rozwoju dla szefa IT, który powinien nauczyć się działania w dwóch trybach działania – tradycyjnym, gdzie nadal celem jest poprawa efektywności operacyjnej IT - jak i nowym, nieliniowym, gdzie trzeba posiadać umiejętność wspierania innowacji w nowych modelach biznesowych, współdziałania z resztą zarządu firmy, będąc dla niej przewodnikiem w cyfrowym biznesie, i działania w świecie, w którym jest coraz więcej niepewności.

Wchodzimy w trzecią erę rozwoju korporacyjnego IT

3rd Era of Enterprise IT

Po trzecie wreszcie, obecna metamorfoza biznesu jest efektem działania splotu czterech potężnych sił niosących fundamentalne zmiany – modelu społecznościowego, modelu cloud, powszechnej mobilności oraz wszechobecności informacji. Zdaniem analityków z działu badawczego Gartnera te 4 siły się wzajemnie wzmacniają i stanowić będą wspólnie siłę zmieniającą sposób funkcjonowania firm. Wchodzimy właśnie w trzecią erę rozwoju korporacyjnego IT.

Te wszystkie zagadnienia będą głównym temat tegorocznej konferencji Gartnera w Polsce – IT Leadership Trends 2014. To jedyne tego rodzaju spotkanie, gromadzące elitę menedżerów z dużych polskich organizacji. Konferencja odbędzie się 15 maja br. w centrum konferencyjnym stadionu Legii w Warszawie. Więcej na: http://gitlt2014.pl/

Gośćmi specjalnym tegorocznej edycji będą:

 

  • Pan Minister Rafał Trzaskowski, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
  • John Mahoney–VP Distinguished Analyst, Gartner – ekspert o 36 letnim doświadczeniu, który pokaże jak firm przechodzą od strategii IT do strategii cyfrowego biznesu i jakich kompetencji i umiejętności wymaga ta transformacja.
  • Ansgar Schulte – Research Director, Gartner – dawniej CIO w znanych światowych firmach, który pokaże wyniki najnowszego badania CIO Survey w naszym regionie Europy. [Brand IT: The CIO’s Marketing Toolbox]
  • Debra Logan – VP & Gartner Fellow – wcześniej konsultant w obszarze strategii i wyboru technologii, która opowie o kluczowych elementach postępowania względem BigData w obszarze IT i biznesu oraz inteligencji grupowej i umiejętności wspólnego podejmowania decyzji w nowoczesnym przedsiębiorstwie.
  • Ant Allan – Research VP, Gartner – przedstawi nową koncepcję bezpieczeństwa koncentrującego się na użytkownikach a nie elementach kontroli, jak również omówi zasadnicze trendy wpływające na obszar operacji i infrastruktury IT.

 

Informacji udziela: Mariola Rauzer, tel.: 509622541, e-mail: mariola.rauzer@evention.pl
Kontakt merytoryczny: Przemysław Gamdzyk, tel.: 517424939, e-mail: pegam@evention.pl

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR