Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

CAPTCHA w Aero2: Firma to chwali, użytkownicy mają dość

17-04-2014, 13:03

Mechanizm CAPTCHA w bezpłatnej ofercie Aero2 zwiększył przepływność sieci - taka jest opinia firmy. Internauci mówią natomiast, że CAPTCHA jest bardziej irytująca niż wynika to z oficjalnych zapowiedzi.

Dwa tygodnie temu opisywaliśmy w Dzienniku Internautów mechanizm CAPTCHA w bezpłatnej ofercie Aero2. Osoby korzystające z tej oferty muszą co godzinę przepisać kod z obrazka, aby odzyskać połączenie z siecią. Mechanizm został wprowadzony rzekomo w celu walki ze zbyt intensywnym używaniem bezpłatnej oferty w sposób niezgodny z regulaminem.

UKE początkowo deklarował, że operator nie naruszył ciążących na nim zobowiązań. Dopiero 4 kwietnia UKE ogłosił, że zwrócił się do spółki Aero2 o przedstawienie wyjaśnień oraz o rozważenie zmian formy prezentowania kodu CAPTCHA. Nie wiadomo jeszcze, czy cokolwiek to zmieni.

Aero2: szybkość wzrosła!

Widać wyraźnie, że użytkownicy bezpłatnej oferty ciągle oczekują porzucenia CAPTCHA. Na facebookowej stronie Aero2 ostatnie wpisy są głównie wyjaśnieniami dotyczącymi kwestii CAPTCHA. Komentujący nierzadko proponują, aby zablokować pewne kłopotliwe rodzaje ruchu jak np. P2P. Zdecydowanie jednak nie chcą CAPTCHA.

Firma Aero2 stara się promować CAPTCHA jako sukces. W poniedziałek opublikowała ona komunikat mówiący, że po dwóch tygodniach stosowania CAPTCHA średnia przepływność na użytkownika korzystającego z BDI wzrosła o 25%. Firma twierdzi też, że CAPTCHA nie wpłynęła na ogólną liczbę korzystających z BDI oraz, że nie ma problemów z dostępnością (a przynajmniej firma ich "nie notuje").

Wcale nie raz na godzinę!

Trochę inaczej przedstawiają sprawę użytkownicy. Oto fragment jednego z listów jaki trafił do naszej redakcji.

...korzystając z Aero2 coraz częściej spotykam się z sytuacją, gdy połączenie zostaje nagle przerwane przed upływem godziny. Czasem są to kwestie związane z portami USB, lecz zdecydowana i miażdżąca większość to rozłączenia ze strony Aero2 i konieczność wpisania captchy przed ponownym połączeniem. Dopiero co kilka minut temu miałem sytuację, gdy po połączeniu trwającym góra 1-2 minuty nastąpiło rozłączenie i wymóg captchy.

Mniej czytelne kody?

Zrywanie połączeń przed godziną to nie jedyny problem. Najnowszym problemem są trudniejsze do odczytania kody. Aero2 przyznała na Facebooku, że sięgnęła po rozwiązanie reCaptcha firmy Google. - Z obserwacji Aero2, wynika że trudniejsze obrazki reCAPTCHA Google były wyświetlane w trybie serwisowym, który miał miejsce podczas minionej nocy - czytamy na Facebooku.

Sonda
CAPTCHA w Aero2 to dobry pomysł?
  • tak
  • nie
  • trudno powiedzieć
wyniki  komentarze

Internauci znów mają inne zdanie. Ich zdaniem Aero2 wybrała reCAPTCHA tylko ze względu na bezpłatność i łatwość implementacji. Oczywiście pojawiła się również opinia, że im trudniejszy kod, tym lepiej dla Aero2.

Oczywiście zawsze znajdą się osoby niezadowolone z jakiegoś rozwiązania, ale w tym przypadku Aero2 z pewnością powinna się zastanowić nad ulepszeniem mechanizmu lub znalezieniem alternatywnego rozwiązania. "Kryzys CAPTCHA" najwyraźniej wcale nie cichnie.

Czytaj: Konkurencja w łączności komórkowej zagrożona? UOKiK to sprawdzi


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR