Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

EcoCar - energooszczędny pojazd polskich studentów. Jest pomysł, brakuje pieniędzy

10-04-2014, 12:21

Samochód elektryczny zasilany ogniwem wodorowym to cel studentów z Politechniki Gdańskiej. Projekt wygląda bardzo ciekawie, ale potrzebni są sponsorzy.

Studenci Politechniki Gdańskiej chcą wystartować w imprezie Shell Eco Marathon. Odbędzie się ona Rotterdamie w dniach 15-18 maja. Uczestnicy muszą stworzyć pojazd, który na odpowiedniku energetycznym 1 l paliwa konwencjonalnego przejedzie jak największą odległość.

W imprezie chcą wziąć udział studenci Międzywydziałowego Koła Naukowego EcoCarPG. Jest to grupa zrzeszająca studentów wydziału Mechanicznego, Elektrotechniki i Automatyki; Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki; Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej, Oceanotechniki i Okrętownictwa.

Studenci pracują już nad swoją maszyną. Kształtem ma ona przypominać nieco zmodyfikowaną kroplę wody. Trójkołowa konstrukcja zbudowana została z włókna węglowego i aluminium.

zdjęcie

- W tej chwili brakuje nam bardzo istotnych części, które wpłyną na wydajność pojazdu. Muszą być po prostu dobrej jakości - mówi Marta Wójcik, zastępca prezesa MKN "EcoCarPG" - Potrzebujemy 20 tys. zł by dokończyć prace i móc pojechać do Holandii.

Sonda
Czy wierzysz, że pojazdy elektryczne są przyszłością motoryzacji?
  • tak
  • nie
  • trudno powiedzieć
wyniki  komentarze


Przez 5 miesięcy pracy projektem studentom udało się nawiązać współpracę z pięcioma sponsorami. Wspierali oni projekt nie tylko finansowo. Pomogli w wykonaniu karoserii lub zaoferowali niższe ceny zakupu materiałów. Mimo braków finansowych studenci kontynuują pracę nad pojazdem.

Informacje o projekcie i postępach jego twórców można znaleźć na Facebooku. Koło promuje się również na YouTube. Jeśli ktoś chciałbym pomóc studentom, może pisać na info(at)pgecocar.pl.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *