Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google ukarze witryny, które mają słabe wersje mobilne. Lepiej późno niż wcale

13-06-2013, 14:37

Wyszukiwarkowemu gigantowi nie podoba się, że wciąż wiele serwisów nie dostrzega potencjału mobilnych użytkowników. Na właścicieli witryn ignorujących nowe trendy czeka niemiła niespodzianka.

Google poinformowało na swoich stronach, że będzie obniżało w wynikach wyszukiwania pozycję stron, które po macoszemu traktują mobilnych użytkowników. Zwykle problem ten dotyczył kilku głównych aspektów funkcjonowania tego typu stron.

Google

Google (fot. Shutterstock)

Google zmusi do poprawienia stron mobilnych

Jednym z najczęstszych problemów są nieodpowiednie przekierowania. Otwierając na telefonie linki udostępniane na przykład w witrynach społecznościowych, często nie jesteśmy odsyłani do konkretnego tekstu, a po prostu do strony głównej. Przekłada się to oczywiście na większą liczbę odsłon dla wydawcy, jednak bez wątpienia irytuje i utrudnia wykorzystywanie sieci na mobilnych gadżetach.

Sonda
Przeglądasz ulubione strony na swoim smartfonie?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Kolejnym z problemów jest również odpowiednie reagowanie na mobilne gadżety. Strony internetowe na podstawie informacji uzyskiwanych od wyszukiwarki powinny serwować użytkownikowi odpowiednią stronę - niezależnie od linka, z jakiego przeszedł do witryny (mobilnego czy też standardowego).

Google posunęło się jednak o krok dalej i przyjrzy się nie tylko formatowaniu treści, ale też temu, czy użytkownicy mogą bez problemu odtwarzać na swoich smartfonach i tabletach multimedia umieszczone w witrynie. Jeśli proces będzie sprawiał problemy, wydawcy mogą się spodziewać spadku w rankingu Google'a, a więc również mniejszego ruchu. Trudno o większą karę dla właścicieli stron, więc można być pewnym, że w przyszłości jakość mobilnych stron mocno się poprawi.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Google



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR