Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

CodeSpells - gra uczy magicznych zaklęć w języku Java

11-04-2013, 13:36

Gra edukacyjna wymagająca formułowania zaklęć w języku Java powstaje dzięki badaczom z Uniwersytetu Kalifornii. Wersję beta tej gry można już pobierać.

Każda zabawa może być dla ludzi okazją do rozwoju i wiadomo to nie od dziś. Wiele tradycyjnych gier karcianych i planszowych kształci umiejętności umysłowe (np. szybkiego liczenia). Dyscypliny sportowe niemal od zawsze wiązały się z umiejętnościami walki.

Niestety przydatną dziś umiejętność programowania często trzeba przyswajać najbardziej nieatrakcyjnymi metodami. Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornii w San Diego (UCSD) postanowili to zmienić, tworząc grę komputerową CodeSpells. W tej grze można rzucać zaklęcia, ale wymaga to ruszenia głową i zapisania magicznych formuł w kodzie Javy.

Gra z czarami w kodzie Java

Na stronach UCSD opublikowano już wersję beta CodeSpells dla systemu Mac OSX 10.5 lub nowszego. Niebawem ma się pojawić także wersja dla Windowsa. Film poniżej prezentuje grę:

Gracz wciela się w rolę czarodzieja przybywającego do krainy zamieszkiwanej przez gnomy. Gnomy znały niegdyś magię, ale straciły umiejętność posługiwania się nią. Gracz pomaga im, rzucając zaklęcia w Javie. Ma do dyspozycji czary pozwalające m.in. na magiczne unoszenie obiektów, latanie, wzniecanie ognia itd.

Gracz realizuje różne zadania, np. przekracza rzekę, pomaga gnomowi zejść z dachu swojego domku, rozpala ognisko itd. Dzięki temu uczy się podstawowych elementów Java, m.in. pętli.

CodeSpells uczy skutecznie

Naukowcy oczywiście nie ograniczyli się do stworzenia gry. Chcieli mieć pewność, że będzie ona efektywna w nauczaniu. Przeprowadzono testy na na grupie 40 dziewczynek w wieku 10-12 lat, które nigdy wcześniej nie uczyły się programowania.

Sonda
Chciałbyś pograć w grę, która wymaga programowania by rzucić czar?
  • tak
  • raczej tak
  • raczej nie
  • nie
wyniki  komentarze

Okazało się, że dzieci nie zniechęcały się do gry w razie wystąpienia trudności. Mało tego. Starały się eksperymentować z kodem i znajdowały kreatywne rozwiązania problemów. Dzieci były rozczarowane, gdy testy się skończyły. Chciały po prostu grać dalej.

Programowanie rzeczywiście przypomina czary. Wystarczy, że znasz "tajemne" formuły i komputer zrobi, co tylko zechcesz. Zawsze można było tak tłumaczyć to dzieciom, ale gra komputerowa będzie bardziej przekonująca. Naukowcy z UCSD przecierają bardzo ważny szlak w edukacyjnym wykorzystaniu treści interaktywnych. 

Czytaj także: 7 nowości edukacyjnych, jakie czekają nas w 2013 roku


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UCSD



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING