Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Tablet firmy Apple jest niekwestionowanym liderem północnoamerykańskiego rynku tabletów. 80 proc. dostarczonych tam urządzeń pochodziło właśnie od tej firmy. Czy Amazon stawi czoła Goliatowi?

Firma Strategy Analytics opublikowała dane dotyczące rynku tabletów w Ameryce Północnej w drugim kwartale 2011 roku. Przytacza je brytyjski serwis BBC News. Wynika z nich, że iPad nie ma właściwie konkurencji w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Do krajów tych wysłano łącznie 7,5 mln urządzeń, z których 6 mln pochodziło od firmy Apple. Firma ta jest niekwestionowanym liderem.

Jako głównych konkurentów wymienia się Motorolę, Samsunga, RIM, Asusteka, a także HTC. Problem jednak w tym, że żadna z tych firm nie przedstawiła tabletu na miarę iPada, który przyciągnąłby wystarczająco dużo uwagi. Zbierają one średnie recenzje. W sporym napięciu oczekuje się premiery tabletu Amazonu, która rzekomo ma mieć miejsce dzisiaj. Według analityków, jeśli ktokolwiek ma szansę przełamania monopolu Apple'a, to jest to właśnie Amazon.

Czytaj także: 5 milionów tabletów od Amazonu?

Wiele zależeć będzie od ceny urządzenia, która wskazywana jest jako główny czynnik wpływający na podjęcie decyzji o dokonaniu zakupu. Ważne będzie także oprogramowanie - nie tylko to zainstalowane już na tablecie, ale także to, które będzie można samodzielnie wgrać. Innymi słowy - mobilne aplikacje. To one w sporej mierze zadecydowały o pozycji iPhone'a czy iPada.

Na korzyść Amazonu działa również rozpoznawalna i silna marka, doświadczenie na rynku usług online, a także sieć dystrybucji. Konsumenci jednak są nieprzewidywalni, dlatego wciąż za wcześnie, by spekulować o sukcesie. Jak pokazały przypadki innych firm, samo wypuszczenie tabletu nie jest równoznaczne z osiągnięciem sukcesu.

Czytaj także: HP zwolni 500 osób w związku z porażką TouchPada


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *