Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sprzedaż na takim poziomie w czwartym kwartale br. przewiduje Forrester Research. Amazon wymieniany jest jako jedyne przedsiębiorstwo, które jest w stanie zagrozić iPadowi firmy Apple.

Wejście i utrzymanie się na rynku tabletów jest nie lada sztuką. Do tej pory jedynie firmie Apple udało się to w całej rozciągłości - od kwietnia zeszłego roku firma sprzedała około 30 milionów iPadów, a spadku popytu nie widać. Od tego czasu wiele firm wypuściło swoje produkty, żadnej jednak nie udało się przyciągnąć wystarczająco dużej liczby klientów. Udział w rynku Samsunga Electronics, Motoroli Mobility czy Research In Motion jest niski. Hewlett-Packard z tego przedsięwzięcia całkowicie się wycofał.

>> Czytaj także: HP: 300 mln dolarów straty na TouchPadzie?

Do premiery szykuje się inny gigant rynku IT - Amazon. Firma ma tę przewagę nad innymi koncernami, że z ogromnym powodzeniem sprzedaje już podobne urządzenie - czytnik e-książek Kindle utrzymuje się od kilku kwartałów na szczycie najchętniej kupowanych przedmiotów. Bardzo szybko rośnie także sprzedaż elektronicznych książek. Firma pokazała, że jest w stanie ulokować produkt na rynku nawet poniżej kosztów jego produkcji, byle tylko zwiększać swój zasięg i zarabiać na książkach.

Sonda
Tablet od Amazona zagraża iPadowi?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Forrester Research jest zdania, że Amazon mógłby w czwartym kwartale br. sprzedać nawet pięć milionów swoich tabletów, stając się rzeczywistym i jedynym konkurentem dla Apple'a. Są dwa warunki, które musiałby jednak spełnić - po pierwsze zachęcająca musiałaby być cena. Badania wskazują bowiem, że jest to jeden z głównych czynników wpływających na podjęcie decyzji o zakupie tabletu. Po drugie konieczne jest zapewnienie odpowiedniego poziomu podaży, by sprostać potencjalnemu popytowi.

>> Czytaj także: Nadchodzi ThinkPad

Firma zwraca uwagę na poważny problem, z jakim borykają się inni producenci tabletów - niska liczba dostępnych aplikacji. A to one właśnie są kluczem do sukcesu produktów Apple'a. Ten chwali się, że w App Storze dostępnych jest ponad 100 tysięcy aplikacji na iPada. Dla porównania Google może mówić o jedynie 300 programach stworzonych dla platformy Honeycomb. Programiści nie chcą pisać aplikacji, jeśli nie mają przynajmniej szansy na ich rozpowszechnienie i zarobek.

Podczas wczorajszych notowań na giełdzie w Nowym Jorku akcje Amazonu wzrosły o 3,64 proc., do 206,53 USD.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING