Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Motorola gotowa na współpracę z Microsoftem

10-08-2011, 10:16

Producent telefonów stawia jednak warunki, które mogą być trudne do zrealizowania przez giganta z Redmond.

Nokia zapowiedziała niedawno, że ma zamiar postawić wszystko na jedną kartę i w Stanach Zjednoczonych będzie oferowała wkrótce wyłącznie urządzenia z systemem Windows Phone. Teraz swoje wsparcie dla mobilnej platformy od Microsoftu zaoferowała także Motorola.

>>Czytaj także: Windows Phone stabilizuje swoje udziały na amerykańskim rynku

Sonda
Korzystasz z aplikacji webowych?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Jak powiedział dyrektor generalny Motoroli Sanjay Jha, firma jest chętna do współpracy z Microsoftem. Amerykański producent systemów musiałby jednak zaoferować Motoroli warunki takie same, jak Nokii. 

Przypomnijmy, że Microsoft za szeroko zakrojoną współpracę z Nokią zapłacił ponad 2 miliardy dolarów. Dodatkowo fiński producent zyskał wsparcie marketingowe oraz swobodę w modyfikowaniu mobilnego oprogramowania. Jha chwali obecnie takie warunki, choć jeszcze kilka miesięcy temu firma koncentrowała się wyłącznie na urządzeniach z Androidem.

Współpraca z kolejnym dużym producentem mogłaby Microsoftowi ułatwić ekspansję na rynku urządzeń mobilnych, jednak zaoferowanie udogodnień, które otrzymała Nokia jest mało prawdopodobne. Warto też zauważyć, że w ostatnim kwartale Morotola odnotowała stratę w wysokości 81 milionów dolarów.

Serwis Droid Life poinformował natomiast, że Motorola planuje wkrótce udostępnienie nowego tabletu, który jako pierwszy miałby oferować Androida Ice Cream Sandwich. W związku z wojną patentową i niedawnymi problemami Samsunga w Europie oraz Australii, coraz więcej firm z nadzieją spogląda na mobilną platformę Microsoftu.

>>Czytaj także: Nokia zrezygnuje z Symbiana w Stanach Zjednoczonych


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *