Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Windows 8 bez technologii Dolby

09-08-2011, 16:10

Technologie umożliwiające odtwarzanie wysokiej jakości dźwięku nie zostaną załączone do nowej wersji systemu Microsoftu.

Windows 7 sprzedaje się świetnie, a obecnie można go znaleźć na przytłaczającej większości nowych pecetów. Nowy system od giganta z Redmond wielu użytkowników może jednak zaskoczyć.

>>Czytaj także: Do końca roku 42% komputerów pod kontrolą Windowsa 7

Sonda
Google stworzy swoją konkurencję dla DropBoksa?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Dolby Laboratories poinformowało, że technologie, które tworzy, nie znajdą się w Windows 8. Po ujawnieniu tej informacji akcje firmy spadły na amerykańskiej giełdzie aż o 18%. Według ostatniego raportu finansowego Dolby sprzedaż licencji na wykorzystywanie technologi w Windowsie była odpowiedzialna za 12% przychodów firmy.

Warto przypomnieć, że w przypadku Windowsa 7 rozwiązania są domyślnie umieszczone w systemie, natomiast w wydaniach Home Premium, Enterprise oraz Ultimate użytkownicy mają dodatkowo do dyspozycji Dolby Digital Plus umożliwiające odsłuchiwanie dźwięku z wielu kanałów. Czemu więc Microsoft zrezygnował z takiego ułatwienia?

Business Insider sugeruje, że firma po prostu zauważyła, iż rozwiązania multimedialne wcale nie wpływają pozytywnie na sprzedaż systemu. Microsoft chce pozostawić instalację dodatkowych rozwiązań w gestii twórców komputerów, co może się też pozytywnie odbić na cenie samej licencji Windowa.

Warto też zauważyć, że Microsoft w ostatnim czasie może się pochwalić świetnymi wynikami Xboksa 360 oraz Kinecta. To właśnie z nich firma prawdopodobnie planuje uczynić centrum domowej rozrywki, szczególnie że na razie nie wiadomo nic na temat dodatku Media Center dla Windows 8.

>>Czytaj także: Microsoft zapłaci za technologię zabezpieczającą Windowsa


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *