Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Spadnie udział wydatków na gry komputerowe, szybko zyskiwać będą rozrywka online, a także aplikacje mobilne. Gartner spodziewa się, że w latach 2011-2015 wydatki na gry wzrosną z 74,43 do 112,16 mld USD.

Firma badawcza Gartner jest zdania, że tegoroczne wydatki na gry (oprogramowanie, sprzęt oraz gry online) wyniosą 74,43 mld USD. Największą część z tego stanowić będą koszty samego oprogramowania - 44,73 mld USD, czyli 60,0 proc. Na sprzęt wydamy 17,80 mld USD, a na gry online kolejne 11,90 mld USD. Tegoroczny wzrost łącznych wydatków ma wynieść 10,4 proc.

Gartner oczekuje, że oprogramowanie dalej stanowić będzie największą część budżetów graczy. Będzie tak dopóty, dopóki producenci gier będą dostarczać produkty na odpowiednio wysokim poziomie.

>> Czytaj także: THQ wyda Wiedźmina 2 na konsolę Xbox 360

W roku 2015 łączne wydatki mają wynieść 112,16 mld USD. Nadal największą część - 50,4 proc. - stanowić będzie oprogramowanie. W liczbach bezwzględnych ma to być 56,51 mld USD. Zdecydowanie wzrosnąć ma znaczenie gier online. Za cztery lata wydatki na nie przewyższyć mają wydatki na sprzęt. Wynosić one będą odpowiednio 28,30 oraz 27,35 mld USD.

O ile powoli spadać mają przychody generowane przez wpływy z abonamentu na gry online, o tyle w bardzo szybkim tempie rosnąć będą wpływy z tytułu wirtualnych zakupów w grach.

Tuong Nguyen, jeden z analityków Gartnera, podkreśla znaczenie mobilnych gier. Ich udział wzrosnąć ma do roku 2015 z 15 do 20 proc. Jest to efektem szybko rosnącej popularności smartfonów i tabletów. Mimo że nie są one używane przede wszystkim do gier, to właśnie ta kategoria programów jest najpopularniejsza w większości sklepów z aplikacjami.

>> Czytaj także: Japońska platforma gier mobilnych chce zdobyć miliard użytkowników


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Gartner