Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Szukamy online, kupujemy offline

14-06-2011, 12:31

Co dziesiąta osoba kupująca aparat fotograficzny lub kamerę najpierw sprawdza w internecie, a później udaje się do sklepu. Najmniej informacji w internecie szukamy na temat kredytów, pożyczek i leków - wynika z badania Divante oraz IAMS International na temat zjawiska ROPO.

Sonda
Sprawdzasz online, kupujesz offline?
  • tak
  • nie, odwrotnie
wyniki  komentarze

W badaniu wzięto pod uwagę 25 branż, od odzieży po ubezpieczenia, gdzie został zbadany efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline), jak i zjawisko odwrotne, w którym zakup online jest poprzedzony przeszukiwaniem ofert offline. W zależności od rodzaju produktu, różny jest rodzaj zachowania związanego z poszukiwaniem informacji, a następnie miejscem zakupu.

>> Czytaj też: Wydaliśmy ponad 15 mld zł na zakupy w sieci

Pełne wyniki efektu ROPO
fot. Divante - Pełne wyniki efektu ROPO
Najwyższy odsetek osób, które kupują offline, a wcześniej, jako decydujące źródło informacji podały internet, jest obecny w obszarach:

  • aparat fotograficzny lub kamera: 11,1%,
  • rezerwacja w pokoju hotelowym: 11,8%,
  • bilety do kina lub na różne wydarzenia: 14,1%.

Z kolei najniższy odsetek jest w przypadku:

  • kredytu lub pożyczki bankowej: 0,5%,
  • kosmetyków lub środków do pielęgnacji: 0,3%,
  • lekarstw lub artykułów medycznych: 0,3%.

Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Wideotest Samsunga Ch@t 335