Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Bardzo pozytywne informacje finansowe przekazała inwestorom firma Digital Avenue. Są one dowodem na to, że polski rynek internetowy ma przed sobą dobre perspektywy.

Przychody w pierwszym kwartale br. wyniosły 1,1 mln zł wobec 303 tys. osiągniętych rok wcześniej. Zysk netto w okresie styczęń - marzec wyniósł 211 tys. zł, co stanowiło 2/3 zysku z całego zeszłego roku. Poprawie uległ także wskaźnik EBITDA - 307 tys. zł, rok temu wynosił zero. Piotr Wąsowski, prezes zarządu Digital Avenue, chce, by jego firma rosła szybciej niż rynek.

Według raportu The Boston Consulting Group, o którym pisaliśmy już na łamach Dziennika Internautów, rynek internetowy w Polsce ma rosnąć w tempie przynajmniej 15 procent rocznie. Osiągnięcie takiej dynamiki w najbliższych okresach obrachunkowych nie powinno być trudne, w dłuższej perspektywie, ze względu na efekt coraz wyższej bazy, będzie trudna do utrzymania.

Spółka wskazała trzy tendencje stojące za tak dobrymi wynikami finansowymi. Po pierwsze  nastąpiła poprawa rentowności i jakości działania portali internetowych wchodzących w skład portfolio Digital Avenue (w szczególności dotyczy to serwisu Fotosik.pl). Po drugie do poprawy przyczyniły się poczynione akwizycje - portale Stylm.fm oraz Styl.Media oferują komplementarną zawartość do już prowadzonej działalności. Ponieważ nabyte zostały w drugim kwartale 2010 roku ich wyniki nie były widoczne rok temu.

I wreszcie po trzecie firma zyskuje w wyniku ogólnej tendencji wzrostowej na rynku reklamy internetowej, która jest najszybciej rosnącym segmentem.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR