Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google powoli wprowadza HTTPS do YouTube

27-02-2011, 15:29

Google najwyraźniej postanowiło być prekursorem w dbałości o bezpieczeństwo danych przesyłanych między dużymi serwisami internetowymi a użytkownikami.

Szyfrowane połączenie już teraz możemy znaleźć domyślnie między innymi w Picasa Web Albums, ale wyszukiwarkowy gigant nie zamierza na tym poprzestawać.

>>Czytaj także: Piractwo internetowe filmów anime podnosi ich sprzedaż

Sonda
Zwracasz uwagę na szyfrowanie HTTPS?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Jak zauważa serwis Google Operating System, w YouTube można obecnie znaleźć coraz więcej stron, które automatycznie ładują się z włączonym szyfrowaniem. Dodatkowo na blogu Google ogłoszono wsparcie HTTPS dla filmików osadzanych na zewnętrznych stronach internetowych.

Planujemy stopniowe wprowadzanie HTTPS w całej witrynie. Pierwszym miejscem, gdzie można znaleźć ten tryb, są właśnie kody osadzania wideo na innych stronach, które obecnie w całości wspierają wspomniane szyfrowanie - czytamy na stronie projektu.

Jak wspominaliśmy przy okazji Picasa Web Albums, stosowanie szyfrowania wiąże się z dodatkowym obciążeniem serwerów. Decyzja o wprowadzeniu HTTPS do YouTube, które do funkcjonowania potrzebuje ogromnej ilości serwerów, może zatem nieco dziwić. Z pewnością jest to jednak krok, który bardzo pozytywnie wpłynie na wizerunek Google.

HTTPS w YouTube
fot. - HTTPS w YouTube
Jednocześnie można się zastanawiać, czy inni giganci pójdą w ślady Google i również zaproponują w swoich usługach podobne zabezpieczenia. Facebook na przykład niezbyt chętnie promował możliwość włączenia HTTPS w serwisie, natomiast co gorsze, szyfrowanie wyłączało się podczas przechodzenia do wielu gier niewspierających standardu.

>>Czytaj także: Facebook po macoszemu traktuje HTTPS


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Google System