Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google walczy ze spamem w formie tzw. scraper sites

01-02-2011, 11:13

Powszechne wśród spamerów jest tworzenie stron zawierających kopie treści z innych witryn. Google postanowiła uporać się z tym problemem i wprowadzić do swoich algorytmów zmiany, które obniżą pozycję stron prezentujących wyłącznie lub głównie nieoryginalne treści.

Specyficznym rodzajem stron ze spamem są tzw. scraper sites - strony kopiujące różne treści z innych stron. Nie zawsze naruszają one prawa autorskie, bo mogą cytować fragmenty informacji lub polegać na treściach dostępnych dla wszystkich.

Nie chodzi jednak tylko o prawa twórców. Scraper sites mogą zalewać wyszukiwarki, co sprawia, że znalezione materiały są gorsze, niż się spodziewaliśmy. Internauci frustrują się, trafiając w miejsca przeładowane reklamami, a spamerzy zarabiają.

>>> Czytaj: Spamerzy zmieniają taktykę

W drugiej połowie stycznia firma Google ogłosiła, że pracuje nad różnymi mechanizmami antyspamowymi i obejmują one również jedną zmianę w wyszukiwarce, która uderzy w strony kopiujące treści oraz te, które zawierają niewiele treści oryginalnych (zob. Google search and search engine spam).

W piątek na swoim osobistym blogu Mutt Cutts ujawnił, że wspomniana zmiana w algorytmie została zaakceptowana i uruchomiona już w ubiegłym tygodniu.

- Nieco ponad 2%zapytań zmienia się w jakiś sposób, ale mniej niż pół procenta wyników wyszukiwania zmienia się tak, aby ktoś mógł to naprawdę zauważyć. Czysty efekt będzie taki, że wyszukujący częściej zobaczą strony, które napisały oryginalną treść niż strony, które ściągnęły lub skopiowały treść - pisze Mutt Cutts we wpisie pt. Algorithm change launched.

Wired pytał Google o szczegóły dotyczące nowego rozwiązania. Firma nie podała przykładów stron, na których może się odbić działanie nowego algorytmu. Nie są również znane szczegóły dotyczące sposobu, w jaki on działa. Wired dowiedział się, że tylko w ubiegłym roku firma wprowadziła 490 poprawek do algorytmu wyszukiwania. Wiele z nich skupiało się na wsparciu treści oryginalnych, interesujących i na temat.

>>> Czytaj: Rzucił pracę, żyje z pozywania spamerów


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR