Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

SMS-y na "Mam Talent" wyczyściły konta użytkowników Plusa

01-12-2010, 07:17

Podczas głosowania na faworyta programu „Mam Talent” w TVN abonenci sieci Plus mogli stracić nawet 80 zł. Zamiast 3,66 zł (z VAT) za jednego SMS-a, naliczano ich kilkanaście lub kilkadziesiąt. Wyniki sobotniego finału pozostają bez zmian.

Zaraz po finale trzeciej edycji „Mam Talent” w TVN internauci rozpoczęli dyskusję na temat wyników. W tym samym czasie niektórzy z nich stracili część lub wszystkie środki na koncie telefonów komórkowych w sieci Plus, bo zagłosowali SMS-em, teoretycznie jednym, a praktycznie kilkoma lub kilkunastoma.

>> Czytaj też: Facebook przeprasza za największą awarię od lat

Sonda
Padłeś/łaś ofiarą przeciążenia podczas finału Mam Talent?
  • tak
  • nie
  • nie, nie wysyłam SMS-ów Premium
wyniki  komentarze

Widzowie „Mam Talent”, którzy są abonentami sieci Plus oraz wysłali SMS-a na swojego faworyta lub faworytkę, otrzymali SMS-a zwrotnego z informacją o błędzie, a nie - jak reszta - z podziękowaniem za głosowanie. W tym samym czasie system automatycznie wysyłał kolejne SMS-y aż do momentu, gdy skończyły się środki na koncie abonenta. Jeden internauta informuje o stracie kilku złotych, kilkudziesięciu kolejnych o stracie ok. 80 zł.

Rzecznik TVN Karol Smoląg tłumaczy, że problem leży tylko i wyłącznie po stronie sieci Plus. Nie ma także mowy o przekłamaniu w wynikach głosowania, ponieważ dodatkowo naliczane SMS-y nie były brane pod uwagę, co zostało sprawdzone - zaznacza Karol Smoląg.

Polkomtel wskazuje na problem, którym było natężenie ruchu SMS-owego na nr 7322 wykorzystywany dla potrzeb programu „Mam Talent”, w trakcie odcinka finałowego nastąpiła chwilowa niemożliwość dostarczenia SMS-ów wysyłanych przez Klientów sieci Plus. Wspomniane utrudnienie zakończyło się przed zamknięciem głosowania, a wszystkie wysłane SMS-y zostały dostarczone do TVN – tłumaczy Arkadiusz Majewski z Polkomtela, operatora sieci Plus.

>> Czytaj też: Awaria w mBanku - nieprawidłowe dane w przelewach

Klienci sieci Plus, którym w związku z natężeniem mogły zostać w sposób nieprawidłowy naliczone opłaty za SMS-y kierowane na nr 7322 (3,66 zł z VAT), mogą zgłosić w tej sprawie reklamację. Plus zapewnia, że każda reklamacja zostanie zbadana w trybie indywidualnym. Problem nie dotyczył innych operatorów sieci komórkowej.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              

Źródło: DI24.pl