Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Gry casual od Microsoftu bardziej społecznościowe

17-11-2010, 08:48

Różne usługi Microsoftu związane z grami casual zostały połączone w jedną o nazwie Microsoft Game Hub. Można się do niej logować za pomocą konta Windows Live lub Facebooka. W ten sposób Microsoft dodaje społecznościowy element do popularnych gier rekreacyjnych.

Mówiąc o rynku gier, czasem pomija się gry casual, czyli proste gry komputerowe niewymagające dużego zaangażowania od gracza (np. tetris, mahjong itd.). Organizacja Casual Games Association szacuje, że grami tego typu bawi się ok. 200 mln ludzi. W roku 2009 przychody rynku gier casual przekroczyły 3 mld USD. Rynek jest ogromny, bo dotyczy wszystkich rodzajów komputerów, konsoli, telefonów komórkowych i ostatnio serwisów społecznościowych. 

Microsoft już od pewnego czasu wykazuje zainteresowanie grami casual. W czerwcu w wyszukiwarce Bing uruchomiono sekcję Bing Entertainment, która dawała również możliwość łatwego znalezienia gier. Do dnia dzisiejszego dzięki usłudze Bing Games internauci zagrali 55 mln razy w gry zaproponowane przez wyszukiwarkę.

>>> Czytaj: Aplikacje dla dzieci dają zarobić

Idąc za ciosem, Microsoft ogłosił wprowadzenie nowych usług dla graczy, które wzbogacą rozrywkę o element społecznościowy. Wystartowała nowa strona MSN Games (games.msn.com), na której można się zalogować przy pomocy konta Facebooka i/lub Windows Live. Użytkownik strony może przeglądać ofertę gier, grać, porównywać wyniki, czytać statusy znajomych i zaznaczyć wybrane gry jako ulubione, aby potem łatwiej do nich wrócić.

MSN Games jest połączona z usługami Windows Live Messenger oraz Bing. Te właśnie usługi tworzą tzw. Microsoft Game Hub. Użytkownicy mogą porównywać swoje osiągnięcia i mają dostęp do ulubionych gier również wtedy, gdy grają z poziomu komunikatora Windows Live Messenger i wyszukiwarki Bing.

Trzy usługi mają również łączyć gry przygotowane na wyłączność i częste wydania nowych gier. Na starcie dostępne będą takie tytuły, jak "Cubis 2" (Fresh Games LLC), "Super Stacker 2" (inXile Entertainment) oraz "Plants vs. Zombies" (PopCap). Ofertę gier mają cechować ostrożnie dobierane gry znane z komputerów, konsoli, telefonów oraz platform online.

Microsoft ogłosił również rozszerzenie usługi Bing Games na inne anglojęzyczne rynki, jak Australia, Kanada, UK i Nowa Zelandia. Bing ma być jedną z pierwszych platform Microsoftu, które udostępnią tytuły firmy CrowdStar.

Nietrudno zauważyć, że Microsoft wprowadza nową usługę na fali popularności gier casualowych na Facebooku. Miliony użytkowników tego serwisu grają już w takie gry, jak "FarmVille" oraz "Cafe World". Element społecznościowy sprawia, że rzesza graczy może szybko rosnąć.

>>> Czytaj: Microsoft: już milion sprzedanych kamer Kinect


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Microsoft