Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

To klienci wybrali najbardziej zaufane sklepy internetowe, a Ceneo nagrodziło ich właścicieli. 16 października br. odbyła się pierwsza edycja Zaufanych Opinii, przedstawiono także raport dotyczący problemów klientów sklepów internetowych.

W minioną sobotę odbyła się gala wręczenia statuetek Ceneo dla sklepów internetowych w plebiscycie Zaufane Opinie 2010. Nagrody rozdano w siedmiu kategoriach, a klientów sklepów pytano w okresie od marca do sierpnia br.

Najlepsze w swoich kategoriach okazały się:

  • Elektronika użytkowa – 2w1.pl (135 pkt.)
  • Świat komputerów i gier - Komputronik.pl (137 pkt.)
  • Multimedia – kdc.pl (145 pkt.)
  • Zdrowie i uroda – perfumeria.pl (138 pkt.)
  • Hobby – sklepopon.pl (134 pkt.)
  • Styl życia – zooexpress.pl (135,5 pkt.)
  • Wschodzące gwiazdy zaufania i bezpieczeństwa – e-fotojoker.pl (135,5 pkt.)

Sonda
Największy problem sklepów internetowych to:
  • Brak konkurencyjnych cen
  • Brak odpowiednich zdjęć produktu
  • Opóźnienia w dostawie (kurierzy)
  • Niedostępność produktów
  • Brak możliwości odbioru osobistego
  • Inne (napisz w komentarzach)
  • Sklepy internetowe nie mają mankamentów
wyniki  komentarze

Każdy z klientów sklepów zapisanych do Zaufanych Opinii otrzymał ankietę od Ceneo. Ankieta została wysłana do 150 tys. klientów, a tylko 21-23% nań zagłosowało. Klienci oceniali swoje sklepy pod względem opcji dostawy (możliwość odbioru osobistego), dostępności produktów, jakości obsługi klienta i samej komunikacji pomiędzy sprzedającym a kupującym. Przy ocenie końcowej brano pod uwagę średnią miesięczną liczbę dotychczas zebranych „Zaufanych Opinii” i procent osób polecających sklep. Szczegółowe wyniki dostępne są na stronie ranking.ceneo.pl

>> Czytaj też: Jak sprawdzić, czy sklep internetowy jest wiarygodny?

Sklep kdc.pl zebrał najlepsze opinie spośród wszystkich obecnych w rankingu sklepów internetowych. Cieszymy się, że tak wielu klientów doceniło rzetelność naszej firmy i obdarzyło nas zaufaniem. Utwierdza nas to w przekonaniu, że przystąpienie do programu Zaufane Opinie było bardzo trafną decyzją, a nasze wysiłki nie idą na marne. Dołożymy wszelkich starań, aby utrzymać tę pozycję również w kolejnych edycjach rankingu – mówi Joanna Godlewska, Project Manager KDC.pl

Gala Ceneo: zwycięzca w kategorii Świat komputerów i gier - Komputronik.pl
fot. Paweł Kusiciel - Gala Ceneo: zwycięzca w kategorii Świat komputerów i gier - Komputronik.pl
W kategorii Świat komputerów i gier zwyciężył sklep Komputronik.pl, który posiada solidną markę ze względu na swoje liczne salony komputerowe. Maciej Piotrowski, wicedyrektor Marketingu Komputronik SA odpowiedział na pytania Dziennika Internautów:

Czy uważa Pan, że tego typu statuetki i nagrody mogą przyciągnąć lub zachęcić klientów do zakupów w sklepie internetowym?

Jeśli weźmiemy pod uwagę aktualne trendy na rynku e-zakupów, to tak właśnie powinno się stać. Z badań wynika, że dla polskich internautów coraz większego znaczenia nabiera zaufanie do źródła zakupów. Maleje natomiast rola niskiej ceny, która przed laty była głównym czynnikiem, dla którego klienci kupowali w sieci. Według najnowszego raportu Ceneo.pl i Bankier.pl "Zaufanie jako podstawa w e-commerce" ponad 70% internautów przed pierwszym zakupem w sieci obawiało się, że e-sklep ich oszuka. Nic więc dziwnego, że 84% polskich użytkowników internetu, zanim coś kupi online, sugeruje się opiniami innych osób. Zyskują na tym sklepy internetowe, które cieszą się zaufaniem dotychczasowych klientów. Wyrazem tego są wysokie notowania w takich serwisach, jak Ceneo.pl. (…)

Czy firma Komputronik spodziewała się otrzymania nagrody i czy jest ona dla Państwa ważna?

To dla nas bardzo dobra wiadomość, tym bardziej że nagroda została przyznana na podstawie opinii klientów. Każde takie wyróżnienie jest dla nas ważne, gdyż stanowi potwierdzenie celowości naszych starań o coraz lepszą obsługę klientów. Warto przy tym podkreślić, że działamy już od 12 lat, a więc jesteśmy jednym z najstarszych czołowych e-sklepów w Polsce. W tym czasie zrealizowaliśmy ponad 1,7 miliona zamówień! Wciąż jednak mamy nowe pomysły na dalszy rozwój. (…) To ułatwia nawiązywanie i utrzymywanie zdrowych relacji na styku sklep internetowy - klient.

>> Czytaj też: Wtyczka Web of Trust wskaże zaufaną stronę lub sklep

Gala Ceneo: laureat w kategorii Multimedia - helion.pl
fot. Paweł Kusiciel - Gala Ceneo: laureat w kategorii Multimedia - helion.pl
Każdy z liderów w swoich kategoriach otrzymał statuetkę, dyplom i 1000 punktów do wykorzystania na promocję swoich produktów w serwisie Ceneo.pl. Zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca otrzymali dyplomy, punkty Ceneo i – jak każdy – szansę na zdobycie pierwszego miejsca w kolejnej edycji. Laureaci mogą też reklamować się logotypem „Zaufane Opinie 2010”.

Przed ogłoszeniem zwycięzców odbyły się szkolenia dla właścicieli sklepów internetowych. Zaprezentowano widget, który właściciele sklepów mogą umieścić na stronie, aby ten informował na bieżąco o ilości Zaufanych Opinii oraz o przynależności – bądź nie – do Programu Ochrony Kupujących Ceneo.

Gala Ceneo: zwycięzca w kategorii Hobby (sklepopon.pl) i publiczność
fot. Paweł Kusiciel - Gala Ceneo: zwycięzca w kategorii Hobby (sklepopon.pl) i publiczność
W nieoficjalnej już części gali rozdania nagród odbywały się rozmowy pracowników i właścicieli sklepów internetowych. Wymiany doświadczeń, polecanie i odradzanie firm kurierskich były tematami na porządku dziennym. Opowieści o tym, jak uszkodzić świetlówkę podczas transportu, nie jest niczym nadzwyczajnym, ale uszkodzenie opony samochodowej przez kuriera?

Czego boją się klienci e-sklepów?

Przy okazji opublikowano specjalny raport Ceneo i serwisu Bankier.pl: „Zaufanie jako podstawa w e-commerce”. 67% ankietowanych uważa, że zaufane opinie pozytywnie przekładają się na ilość zamówień w sklepach internetowych. Ponadto 84% osób sugeruje się opiniami na temat sklepów.

Badanie Ceneo i Bankier.pl w rynku e-commerce
fot. - Badanie Ceneo i Bankier.pl w rynku e-commerce
Natomiast jako klienci największe obawy mamy przed zakupami w aptekach internetowych i kupnie obuwia oraz odzieży. Aż 73% respondentów przed pierwszym zakupem obawiało się, że zostanie oszukany przez firmę sprzedającą towar.

Aby podnieść rangę i wagę statuetek, nagradzanie zaufanych sklepów ma odbywać się cyklicznie. Zaufane Opinie 2010 były pierwszą edycją. Kolejna już za rok, a tymczasem sklepy mogą ulepszać jakość kontaktów z klientami i poganiać kurierów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING