Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internautka wygrała z koncernem walkę o domenę

GazetaPrawna.pl 09-07-2010, 15:56

Wielkie światowe korporacje coraz częściej walczą o prawa do polskich domen internetowych. Panasonic wygrał proces o internetowy adres Lumix.pl, ale Unilever nie zdołał wywalczyć praw do Rama.pl.

Rama to nazwa znanej marki margaryny produkowanej przez międzynarodowy koncern Unilever. Choć produkowana jest od 1924 r., firma dopiero kilkanaście miesięcy temu zauważyła, że nie ma praw do polskiego adresu internetowego o takiej nazwie. A przecież dziś bezwarunkowym zwyczajem rynkowym jest rezerwowanie wszelkich domen, które mogłyby być wykorzystane w biznesie – mówi Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający Home.pl, firmy świadczącej usługi hostingowe.

Unilever postanowił swój błąd naprawić. Pozwał właścicielkę domeny do Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji. Bez sukcesu. Eksperci uznali, że „rama” w języku polskim ma co najmniej kilka innych znaczeń, które są co najmniej tak popularne jak nazwa margaryny. Sąd oddalił powództwo. Założeniem jest, że rejestrator domeny miał czyste intencje, i tak właśnie uznano w tym przypadku – tłumaczy Ireneusz Matusiak, prezes sądu.

Podobną sprawę wygrał natomiast polski oddział znanego producenta sprzętu elektronicznego Panasonic. (...) Tylko w 2009 r. przed polskim sądem domen odbyło się 99 takich procesów, jak te z udziałem Panasonica czy Unilevera. W tej chwili toczy się ich czterdzieści.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Coraz więcej procesów o domeny internetowe

Sylwia Czubkowska

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *