Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rynek ma ulec zdecydowanemu ożywieniu, głównie za sprawą premiery iPada firmy Apple. Nie wiadomo jeszcze, czy tablet zyska prawdziwych konkurentów.

Kwietniowa premiera iPada w Stanach Zjednoczonych ma mieć zdecydowanie pozytywny wpływ na cały rynek tabletów. Firma IDC spodziewa się, że w tym roku liczba sprzedanych urządzeń tego typu na całym świecie wyniesie 7,6 mln. To trochę poniżej tego, o czym mówi RBC Capital Markets - jej eksperci są zdania, że tylko Apple sprzeda w tym roku 8,13 mln tabletów. Nie szacują oni sprzedaży pozostałych tabletów - sytuacja tutaj jest bardzo dynamiczna.

>> Czytaj więcej: iPady sprzedają się lepiej niż Maki

Sonda
Kupiłbyś/-łabyś tablet?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem
wyniki  komentarze

IDC pokusiła się także o bardziej długoterminową prognozę. Według jej szacunków średnioroczna stopa wzrostu liczby sprzedanych tabletów w latach 2010-2014 powinna wynieść 57,4 procent, co oznacza, że w końcowym roku tego okresu nabywców powinno znaleźć 46 milionów urządzeń.

Analitycy pracujący dla International Data Corporation są zdania, że kluczowe znaczenie dla sukcesu rynkowego tabletów będą miały unikalne dla tego typu urządzeń aplikacje, a także zupełnie nowe doświadczenia dla konsumentów. Oczekuje się także, że w miarę wzrostu oferty tabletów przestaną one być gadżetami, a staną się koniecznymi urządzeniami ułatwiającymi codzienne życie.

>> Czytaj więcej o tabletach w Dzienniku Internautów

Póki co, iPad zdaje się nie mieć poważnej konkurencji - na początku maja Dziennik Internautów informował, że HP Slate oraz MS Courier prawdopodobnie nie pojawią się na rynku. Nie wiadomo jeszcze, czy pojawi się Streak, tablet Della, a także jak odebrany zostanie WePad niemieckiej firmy Neofonie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *