Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

NetSprint: ekspansja zagraniczna i 34% wzrostu w 2009 roku

30-03-2010, 16:57

Firma NetSprint podsumowała swoją działalność w ubiegłym roku i ogłosiła oficjalnie plany na 2010. W roku 2009 firma uzyskała przychody na poziomie 13,1 milionów złotych, co oznacza 34% wzrost w porównaniu do roku 2008 (9,7 mln złotych). Wzrost ten był możliwy m.in. dzięki szybkiemu rozszerzaniu działalności firmy poza Polską.

Spółka kontynuowała rozpoczętą na początku 2008 roku strategię zakładającą koncentrację na rozwiązaniach B2B oraz dostosowanie wszystkich produktów do wdrożeń w wielu wersjach językowych. We wszystkich obszarach udało się utrzymać nakłady na rozwój produktów, co przekłada się na wzrost ich innowacyjności. Bardzo dużą rolę odgrywało też wzmocnienie współpracy pomiędzy poszczególnymi działami firmy, tak aby klienci mogli korzystać w optymalny sposób ze wszystkich kompetencji technicznych i biznesowych NetSprinta.

NetSprint pozyskał nowych klientów w Danii, Norwegii, w Bułgarii i na Ukrainie, co oznacza, że firma jest już obecna ze swoimi rozwiązaniami na łącznie 7 rynkach europejskich (oprócz wyżej wymienionych są to Litwa i Łotwa).

Pomimo trudnej sytuacji rynkowej spółka umocniła swoją pozycję i zwiększyła przychody we wszystkich obszarach swojej działalności: sieci reklam kontekstowych (Adkontekst w Polsce oraz 6 sieci zagranicznych rozwijanych z partnerami lokalnymi w oparciu o platformę nsContext), rozwiązań klasy Enterprise Search, a także systemów NewsPoint, zbierających treści z internetu i umożliwiających ich monitoring (artykuły i social media) oraz wyszukiwarki internetu.

W 2009 roku zasięg sieci reklamowej Adkontekst wzrósł z 11,5 miliona do prawie 16 milionów real users. Oznacza to, że reklamy emitowane w tej sieci docierają do 91,8% użytkowników internetu w Polsce. Znaczący wzrost zasięgu sieci jest efektem pozyskania kolejnych renomowanych wydawców, m.in. portalu Interia (w ramach współpracy z siecią AdSearch), oraz serwisów należących do O2.pl (m.in. forum.o2.pl, hotmoney.pl, notowany.pl, sfora.pl, sportfan.pl, kafeteria.pl), INFOR PL S.A.(m.in. gazetaprawna.pl, prawnik.pl, wieszjak.pl, forsal.pl), Mediów Regionalnych (m.in. nto.pl, dziennikwschodni.pl, gp24.pl, pomorska.pl, poranny.pl), Presspublika (RP.pl, zw.com.pl, parkiet.com), PolskaPresse (m.in. naszemiasto.pl, polskatimes.pl), AxelSpringer, Edipresse (Wizaz.pl, polki.pl) czy G+J (national-geographic.pl, kobieta.pl).

Obecnie Adkontekst współpracuje już ze zdecydowaną większością renomowanych wydawców w Polsce. Warto podkreślić też nawiązanie współpracy z siecią Smartcontext, Adtotal oraz Advice. Wzrost przychodów i zasięgu Adkontekst jest również ściśle związany z rozwojem nowych produktów reklamowych a szczególnie reklam intekstowych – Intertext, Intertext Exclusive (reklama tekstowo-graficzna oraz w formacie Flash).

Stworzona na bazie doświadczeń zdobytych podczas budowania polskiej sieci reklamy kontekstowej platforma nsContext wykorzystana została do uruchomienia we współpracy z lokalnymi partnerami sieci już w 5 krajach europejskich, i w przynajmniej niektórych z nich już teraz stanowi najsilniejszą alternatywę dla Google AdSense. W tym obszarze NetSprint aktywnie działa w Danii (sieć OpenAdExchange), Norwegii (Adpower.no), Litwie i Łotwie (Textads), Ukrainie (AdPower.com.ua) jak również w ostatnich dniach przy współpracy z Investor.bg uruchomił sieć w Bułgarii.

Rok 2009 to dla NetSprint również okres szybkiego wzrostu w zakresie rozwiązań klasy Enterprise Search, przeznaczonych dla dużych wydawców treści, m.in. portali informacyjnych, e-commerce, a także serwisów yellow & white pages. Rozwiązania te, m.in. Information Access Platform służą do kompleksowego przeszukiwania i kontekstowej prezentacji treści, służącego lepszej monetyzacji archiwów, zwiększeniu liczby użytkowników portali oraz zwiększeniu ich lojalności. W ubiegłym roku NetSprint przeprowadził pierwsze wdrożenia IAP. Z rozwiązania korzystają już zarówno firmy polskie, jak i zagraniczne, m.in. INFOR PL S.A., Presspublica, duńskie wydawnictwo Berlingske Media, norweski koncern Edda Media. NetSprint przeprowadził również wdrożenie rozwiązania wyszukiwawczego dla norweskiej firmy Opoint - działającej w 6 krajach europejskich firmie monitorującej media. Rozwiązanie NetSprint pozwoli na pełnotekstowe przeszukiwanie bazy kilkuset milionów artykułów we wszystkich dostępnych w Opoint Monitor językach.

W kwietniu 2009 roku NetSprint wprowadził na rynek zaawansowany system do monitorowania blogów i forów – NewsPoint UGC. Obecnie rozwiązanie monitoruje już 172 tysiące blogów i 915 tysięcy forów oraz porównywarki cen, a wkrótce wprowadzi monitoring mikroblogów. Usługa NewsPoint została uruchomiona również na Litwie. Ponadto, NetSprint rozpoczął również sprzedaż raportów branżowych NewsPoint.

W 2010 roku firma zamierza skoncentrować się na uruchamianiu i tworzenia nowych produktów oraz na dalszej ekspansji na rynki europejskie. Celem firmy jest osiągnięcie pozycji jednego z wiodących europejskich dostawców rozwiązań do przeszukiwania, zarządzania i monetyzowania treści w Europie do 2012 roku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING