Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W mediach królują gry dla dorosłych

08-07-2008, 12:44

W okresie ostatnich 12 miesięcy najczęściej opisywaną w mediach firmą związaną z grami był globalny producent Electronic Arts, jednak na drugim miejscu znalazła się polska firma CD Projekt. Najczęściej opisywane gry to produkty dla starszych użytkowników - wynika z raportu przygotowanego przez NewsPoint.

Raport "Producenci gier dla dzieci w internecie" został przygotowany przez NewsPoint wraz z serwisem Mediadzieci.pl i dwumiesięcznikiem Branża Dziecięca. Uwzględniono w nim materiały publikowane w przeciągu ostatnich 12 miesięcy i dotyczące 14 wybranych firm działających na polskim rynku.

Według raportu w okresie ostatnich 12 miesięcy najczęściej opisywanym producentem gier była firma Electronic Arts (2249 publikacji). Na drugim miejscu znalazł się polski CD Projekt (1829 publikacji). Kolejne miejsca przypadły francuskiemu koncernowi Ubisoft Studios (960) oraz współpracującej z nim jako dystrybutor polskiej firmie Cenega (913). Kolejne miejsca zajęły inne polskie firmy: Nicolas Games, Techland i TopWare Interactive.

Analiza jakościowa objęła ostatnie trzy miesiące (kwiecień-czerwiec 2008 r.). Autorzy raportu dostrzegli, że informacje o grach typowo dziecięcych pojawiały się w mediach raczej rzadko. Zdecydowanie najwięcej uwagi media poświęcały najpopularniejszym grom dla dorosłych (przykładowo: Assasin’s Creed, Grand Theft Auto, Sins of a Solar Empire, Far Cry, Haze, Wiedźmin i in.).

Z analizy wynika, że komunikacja związana z wprowadzeniem na rynek nowej gry (lub kolejnej edycji gry) jest szczególnie starannie przygotowana począwszy od rozpoczęcia prac nad projektem, po ujawnienie wymagań sprzętowych, trailerów, ogłoszenie wersji gry dostępnej na konsole i informacji o osobie podkładającej głos. Media chętnie też informują też o zmianach w datach premier – być może przesunięcia te są częścią planu marketingowego

Gdy gra funkcjonuje już na rynku, zainteresowanie wokół niej jest podtrzymywane za pomocą dodatkowych konkursów czy różnego rodzaju "rozszerzeń". Firmy chętnie łączą promocję swoich produktów z aktualnymi wydarzeniami oraz organizują imprezy np. Electronic Arts stworzyła wirtualne turnieje dla graczy UEFA Euro 2008 równolegle z odbywającymi się w czerwcu mistrzostwami Europy.

Jeśli gra jest zaplanowana przez producenta na więcej niż jedną edycję, wkrótce po premierze zaczynają się pojawiać informacje o rozpoczęciu prac nad jej nowszą wersją – i wówczas cała machina promocyjna zaczyna kręcić się od nowa.

Poza informowaniem o nowościach media piszą o giełdzie (przoduje Nicolas Games, która jako jedyna rodzima firma jest notowana na polskiej giełdzie), udziale w znaczących targach zagranicznych (E3 w Stanach Zjednoczonych) oraz w wydarzeniach krajowych (Electronics Sports World Cup w Poznaniu). Popularny był sponsoring. Producenci gier chętnie wspierają dziedziny sportu związane z ich czołowymi grami. Firmy TopWare i Techland zaangażowały się natomiast w budzącą kontrowersję walkę z piractwem.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Źródło: NetSprint