Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firefox traci, IE zyskuje i vice versa

11-10-2006, 10:44

Różne statystyki dotyczące użytkowania przeglądarek wskazują ostatnio na bardzo różne tendencje. Według firmy OneStat, program Internet Explorer zaczyna ponownie zdobywać rynek, a traci Firefox. Z kolei badania firm Net Applications i Gemius mówią coś dokładnie odwrotnego.

Z ostatnich analiz firmy OneStat wynika, że od lipca br. do chwili obecnej udział Internet Explorera w światowym rynku przeglądarek wzrósł o 2,8%, podczas gdy główni rywale - Firefox i Safari - zanotowały spadek, odpowiednio o 1,44% i 0,23%.

Według tej firmy z Firefoksa korzysta obecnie 11.49% internautów, natomiast z Safari - 1,61%.

Tymczasem firma Net Applications podaje, że na rynku przeglądarek internetowych na świecie nadal utrzymują się dotychczasowe tendencje - spadkowa dla Internet Explorera oraz wzrostowa dla Firefoksa.

Przeglądarka Mozilli osiągnęła już - według tej firmy - blisko 12,5% udziałów w rynku i od wielu miesięcy jest coraz częściej wybierana zarówno przez użytkowników Windows, jak i innych systemów operacyjnych (Linux, Mac OS X). Z danych Net Applications wynika, że od czerwca br. do chwili obecnej Firefox zanotował wzrost o blisko 1,7%.

Safari, która ma obecnie według Net Applications ponad 3,5% udziałów w rynku przeglądarek na świecie, zanotowała nieznaczny wzrost (0,34%). W tym samym okresie udziały Internet Explorera spadły o niecałe 2% do 82,10%.

Z kolei wśród polskich użytkowników internetu wyraźnie widać nieprzerwany wzrost popularności przeglądarki Firefox - wynika z danych serwisu Ranking.pl. Z różnych wersji tej przeglądarki (1.x, 2.x) korzysta obecnie 23,2% polskich użytkowników.

Wciąż utrzymuje się także delikatna tendencja spadkowa Internet Explorera - obecnie z tej przeglądarki korzysta 65,5% polskich internautów. Trzecia co do popularności przeglądarka na polskim rynku to norweska Opera. Od miesięcy zachowuje ona delikatną tendencję wzrostową, a jej udział w polskim rynku programów do przeglądania stron WWW szacowany jest obecnie na 6,8%.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR