News Corp: Straciliśmy na MySpace 254 miliony dolarów

11-08-2011, 15:32

Medialna korporacja w raporcie finansowym za ostatni kwartał musiała przyznać się do nietrafionej inwestycji.

W maju twórca MySpace'a informował, że chętnie odkupiłby swój serwis. Firma pod koniec czerwca trafiła jednak z rąk News Corp. do spółki Specific Media.

>>Czytaj także: Zatrzymano "króla spamu" z Facebooka

:[SONDA]:Jak w najnowszym raporcie finansowym przyznał medialny gigant, firma straciła na zakupie MySpace'a aż 254 miliony dolarów. W związku z tym zysk netto, jaki odnotowało News Corp. spadł o 22% do 683 milionów dolarów. Jest to jednak znacznie lepszy wynik niż prognozowali analitycy.

Firma przyznała, że MySpace generował duże straty, które dotyczyły nie tylko samej witryny, ale również innych oddziałów związanych z internetem. Najwięcej News Corp zarobiło jednak na telewizji, a przychód z tego źródła wyniósł aż 8,96 miliarda dolarów - prawie pół miliarda więcej niż prognozowano.

Przypomnijmy, że News Corp. kupił MySpace'a w 2005 roku za 580 milionów dolarów. Rok później Rupert Murdoch nalegał, by sprzedać witrynę z dużym zyskiem, jednak do transakcji nie doszło. Po tym jak na rynku pojawił się Facebook i fala nowych witryn społecznościowych, wartość MySpace'a drastycznie spadła. W czerwcu 95% udziałów witryny sprzedano za około 35 milionów dolarów, a zatem z kilkunastokrotną stratą.

>>Czytaj także: Współtwórca MySpace'a pozytywnie o Google+


Źródło: Paid Content
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy