Netia - zunifikowana komunikacja dla MSP

09-12-2011, 14:44

Usługi zunifikowanej komunikacji (Unified Communications), w oparciu o technologie firmy Microsoft wprowadziła do swojej oferty Netia. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy korzystają ze wspólnego interfejsu, który integruje różne kanały komunikacji.

Dzięki Unified Communications stosowane dotąd oddzielnie urządzenia oraz różnorodne systemy teleinformatyczne stają się elementami jednego, kompleksowego rozwiązania. Zintegrowane kanały kontaktowe zapewniają automatyczne kierowanie połączeń do różnych terminali końcowych, w zależności od wybranego środka komunikacji czy aktualnego statusu użytkownika.

Jest to rozwiązanie adresowane do firm małych, średnich i dużych. Obejmuje ono m.in. pełną integrację z usługami telefonii stacjonarnej, zarządzanie statusem obecności, współdzielony kalendarz, wspólną książkę adresową oraz synchronizację z różnymi urządzeniami mobilnymi. Netia oferuje rozwiązania Unified Communications w pełni zintegrowane z usługami telefonii IP. W praktyce oznacza to, iż wystarczy kliknąć na dany kontakt w dowolnej aplikacji, a aparat telefoniczny sam wybierze odpowiedni numer i nawiąże połączenie.

Czytaj: Chmurowy MS Office 365 odnosi sukcesy

Przejście na rozwiązanie Unified Communications w Netii nie wymaga od klientów jakichkolwiek nakładów inwestycyjnych (np. zakupu serwera pocztowego). Co więcej, w ramach abonamentu UC firmy zawsze mają dostęp do najbardziej aktualnych na rynku wersji oprogramowania.

Stały backup danych zaprojektowano w taki sposób, aby chronił dane przed wszelkiego rodzaju niespodziewanymi wydarzeniami. Wszystkie centra danych zlokalizowane są na obszarze Unii Europejskiej. Co więcej, sam dostęp do poczty firmowej czy komunikatora możliwy jest z dowolnego miejsca na świecie także poprzez interfejs przeglądarki internetowej.

Oferta pozwala - tym firmom, które tego oczekują - na dalsze wykorzystywanie dotychczasowego serwera pocztowego MS Exchange. W takim przypadku Netia może zunifikować lokalne rozwiązanie klienta z pozostałymi swoimi usługami (m.in. zintegrować lokalne usługi Microsoftu z telefonią IP).

W ramach swojej oferty UC Netia proponuje: klienta poczty elektronicznej (pełna wersja instalacyjna Microsoft Outlook 2010), hostowane skrzynki pocztowe (najnowsza wersja Microsoft Exchange), zintegrowany m.in. z telefonią IP komunikator biznesowy (MS Office Communicator), tzw. biuro w komórce, czyli aplikację MS Active Sync umożliwiającą bieżący dostęp do firmowej poczty e-mail, kontaktów i kalendarza poprzez różnego typu urządzenia mobilne. W ofercie UC Netii dostępne są także rozwiązania wspierające pracę grupową (Microsoft SharePoint umożliwiający m.in. tworzenie wewnątrzfirmowych baz wiedzy, intranetów czy współdzielenie wybranych zasobów przez internet) oraz wideokonferencji i prezentacji online (Microsoft LiveMeeting).

Czytaj: Netia, Dialog i s-ka chcą budować szerokopasmową Polskę


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31