Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Netia: Strata dzięki Play

17-08-2007, 19:17

Przychody Netii za I półrocze 2007 r. były mniejsze w porównaniu z tym samym okresem 2006 roku. Spółka wykazała po pierwszym półroczu br. stratę netto, do której znacząco(w 93%) przyczyniło się uruchomienie komercyjnej działalności sieci Play - poinformowali przedstawiciele firmy w opublikowanym raporcie.

Przychody za I półrocze 2007 r. wyniosły 410,0 mln zł, wykazując spadek o 3% w porównaniu z I półroczem 2006 r. Warto zauważyć, że przychody za II kw. 2007 r. wzrosły nieznacznie w porównaniu zarówno z II kw. 2006 r. jak i I kw. 2007 r. i wyniosły 205,6 mln zł.

Jak wyjaśnia Netia powodem obniżki przychodów w I półroczu 2007 r. był spadek przychodów z tytułu usług hurtowych i rozliczeń międzyoperatorskich, w tym niskomarżowych usług tranzytu ruchu głosowego.

Netia odnotowała natomiast w I półroczu br. wzrost przychodów z transmisji danych - do poziomu 109,5 mln zł. Jest to o 54% więcej w porównaniu z I półroczem 2006 r., a kwartalne przychody z tego tytułu wzrosły o 13% w porównaniu z I kw. 2007 r.

Przedstawiciele spółki informują, iż wzrost przychodów z transmisji danych zrekompensował z nawiązką obniżkę przychodów ze sprzedaży bezpośrednich usług głosowych o 10% w porównaniu z I półroczem 2006 r. - przychody z transmisji danych stanowią obecnie 27% przychodów ogółem.

EBITDA za I półrocze 2007 r. wyniosła 116,8 mln zł (31,0 mln euro) w porównaniu do 117,2 mln zł za I półrocze 2006 r. Marża EBITDA wyniosła w I półroczu 2007 r. 28,5% w porównaniu do 27,8% w tym samym okresie roku ubiegłego.

Strata netto za I półrocze 2007 r. wyniosła 88,8 mln zł (23,6 mln euro) w porównaniu do straty netto w kwocie 23,3 mln zł za I półrocze 2006 r. Należy w tym przypadku odnotować, iż udział Netii w początkowych stratach P4 (operatora sieci Play) wzrósł do 68,6 mln zł (18,2 mln euro) z poziomu 7,7 mln zł za I półrocze 2006 r. w związku z wyższymi kosztami pozyskania klientów i reklamy ponoszonymi po uruchomieniu działalności komercyjnej i znacząco (w 93%) przyczynił się do zwiększenia straty Netii.

Spółka poinformowała, że na dzień 9 sierpnia br. obsługiwała ponad 142 tysiące klientów internetu szerokopasmowego (blisko 3-krotnie więcej niż rok wcześniej), w tym 47 tysięcy korzystający jednocześnie z usług Telekomunikacji Polskiej. Kolejne 24 tysiące czekały na podłączenie - czytamy w komunikacie prasowym.

Netia zamierza do końca roku przeznaczyć na inwestycje do 300 milionów złotych pozyskanych w postaci kredytu od holenderskiego Rabobanku. Plany na ten rok, czyli zdobycie 200 tysięcy klientów internetu szerokopasmowego oraz 750 tysięcy telefonii komórkowej pozostały bez zmian.

Pełne sprawozdanie dostępne jest na stronach Netii (format .pdf)

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Netia