Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Netflix: 400 nowych miejsc pracy i dwa nowe seriale europejskie

16-05-2017, 07:33

Netflix zapowiedział utworzenie 400 miejsc pracy w nowym centrum obsługi klientów europejskich, które w ubiegłym tygodniu rozpoczęło działalność w Amsterdamie. Zwiększenie zatrudnienia idzie w parze z inwestowaniem w nowe produkcje na rynku europejskim. W 2017 roku Netflix ogłosi co najmniej 6 takich premier.

Centrum będzie zapewniało wsparcie dla klientów z 11 krajów Europy, a konkretnie z Danii, Belgii, Finlandii, Irlandii, Luksemburga, Holandii, Norwegii, Polski, Rumunii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. W tej chwili pracuje w nim wielojęzyczny zespół składający się ze 170 pracowników. Jednak do końca 2017 r. liczba ta wzrośnie do 345, a do końca 2018 r. zespół będzie liczył ponad 400 osób.

W Amsterdamie mieści się także rozbudowana niedawno siedziba spółki na region EMEA (Europę, Bliski Wschód i Afrykę), w której od rozpoczęcia działalności w 2016 r. dwukrotnie zwiększono poziom zatrudnienia. Pracuje tu ponad 120 osób z 18 krajów, a działalność Netflix EMEA obejmuje obszary takie jak rozwój biznesu, marketing, PR, politykę publiczną oraz działy korporacyjne, takie jak finanse, obsługa prawna czy działalność rekrutacyjna.

Stałe zwiększanie liczby zatrudnionych w Europie idzie w parze ze wzrostem inwestycji spółki w produkcję europejską (licencjonowaną, Originals oraz koprodukcje). W zeszłym miesiącu, w dniu światowej premiery pierwszego serialu Netflix wyprodukowanego w Hiszpanii, Las Chicas del Cable, spółka potwierdziła planowaną produkcję co najmniej 6 nowych projektów europejskich do końca 2017r. Pierwszy z nich, zatytułowany Dogs of Berlin, ogłoszono 28 kwietnia. Scenariusz, produkcja i zdjęcia będą realizowane w Niemczech, a premiera serialu odbędzie się w 2018 r. Kolejna nowa produkcja powstanie we Francji i będzie nosić tytuł Osmosis, a początek prac na serialem zaplanowano na 2018 r.

Od momentu debiutu na rynkach europejskich w 2012 r. Netflix przeznaczył kwotę ponad 1,75 mld USD na produkcje europejskie. Do dziś ma na swoim koncie ma ponad 90 własnych produkcji, które znajdują się na różnych etapach realizacji.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Netflix