Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nauka copywritingu - czy szkolenie to dobra inwestycja?

12-04-2016, 14:19

Wielu osobom wydaje się, że pisanie na zamówienie i zlecenie nie jest trudne. Z pozoru wystarczy do tego jedynie odrobina wolnego czasu oraz wygodna klawiatura i już możemy zaczynać tworzenie treści. Nic bardziej mylnego! Wbrew pozorom tworzenie jakiejkolwiek treści jest znacznie bardziej skomplikowane i wymaga nie tylko rozeznania w temacie, ale przede wszystkim odpowiedniego warsztatu i umiejętności!

Już na samym początku rozważań na temat copywritingu należy wskazać, że coraz więcej osób podejmuje się realizacji różnorodnych zleceń i zamówień. Często jednak są to ich ostatnie zlecenia, gdyż zlecający nie jest zadowolony z otrzymanej treści – nie jest ona odpowiednio merytoryczna, nie spełnia podstawowych wymagań zlecającego czy chociażby nie jest tworzona z pełnym zachowaniem poprawności języka, w którym ma być stworzona. Co prawda możemy samodzielnie doskonalić nasz warsztat w operowaniu słowem i tworzeniu ciekawych i merytorycznych z punktu widzenia potencjalnego czytelnika treści, to jednak bez podstawowej wiedzy na temat copywritingu będzie to długa droga z licznymi źle wykonanymi zleceniami.

 

Czy warto ryzykować?

 

Samodzielna nauka

Każdy copywriter rozwija się z kolejnymi zleceniami i kolejną napisaną przez siebie treścią – wbrew pozorom nie ma tutaj specjalnego znaczenia czy będą to teksty tworzone na potrzeby stron internetowych, do lokalnej prasy czy też przemówienia dla innych osób. Każdy tekst tworzy się w ten sam sposób: poczynając od zebrania informacji na określony temat, poprzez zalążek treści, a skończywszy na jej napisaniu oraz późniejszym doszlifowaniu pod względem chociażby użytego języka i ogólnego brzmienia. Nikt za nas nie nauczy się pisać i tworzyć treści, które już na pierwszy rzut oka będą mówiły „przeczytaj mnie, warto!”.

 

Szkolenia z copywritingu

Nauka pisania treści powinna rozpocząć się od solidnych podstaw w operowaniu językiem – przede wszystkim zasad ortografii, interpunkcji czy chociażby składania poprawnych gramatycznie zdań. Nawet jeżeli będziemy specjalistą w danej dziedzinie, to i tak nie napiszemy dobrego artykułu bez umiejętności operowania słowem.

 

Na rynku znajdziemy wiele różnorodnych kursów mających wspomóc nas w ścieżce rozwoju jako profesjonalnego copywritera. Co prawda tego typu szkolenia z copywritingu obejmujące swoim zakresem wszystkie podstawowe aspekty tworzenia atrakcyjnych materiałów to wydatek w okolicach od kilkuset do kilku tysięcy złotych, to jednak z całą pewnością należy traktować to jako inwestycję. Jak w każdej branży, tak i w przypadku copywritingu, liczą się umiejętności oraz możliwość ich pokazania – zadowolony zleceniodawca z pewnością wróci właśnie do nas!

 

Podsumowując, niezależnie od tego, na którym etapie ścieżki zawodowej copywritingu jesteśmy, to warto zainwestować pieniądze oraz czas w odbycie przynajmniej jednego kursu związanego z nauka tworzenia treści. Czasami trzeba zainwestować we własny rozwój i umiejętności, aby następnie móc „odcinać kupony” i korzystać z tego, czym będziemy mogli się posługiwać – słowo pisane ma dużą siłę!


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E