Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Najbardziej przydatne funkcje Magento, o których nie miałeś pojęcia

29-03-2018, 07:15

Prowadzenie sklepu internetowego na pozór wydaje się bajecznie proste. Wystarczy mieć produkt, witrynę i koniec. No, nie jest to aż tak proste, czego doświadcza się już na samym początku. Zazwyczaj pierwsze podejście do dziania sklepu kończy się wielogodzinną bądź kilku dniową batalią, która czasami kończy się korzystnie dla nas.

sklep online

Powód jest zazwyczaj jeden, nie mamy pojęcia na temat zarządzania, nie mówiąc już o rozumieniu czegokolwiek na temat wykorzystywanego przez nas skryptu. Z tego właśnie powodu powiemy dzisiaj trochę na temat korzyści płynących ze sklepów magento. Omówimy ich najciekawsze funkcje, czyli dość często te, niezbędne do płynnej pracy.

 

Raporty, raporty i jeszcze raz raporty!

Jedną z podstawowych funkcjonalności programów tego typu, jest analiza działań strony oraz generowanie raportów. Mimo że to zasadniczo podstawowe narzędzia do efektywne zarządzania, wielu młodych właścicieli sklepów, w ogóle z nich nie korzysta! Przecież to skarbnica wiedzy, która pozwala dopasować formy kampanii reklamowych, odkryć te części oferty, które warto wyeksponować.

Oczywiście to tylko wierzchołek góry lodowej, którą można wyciągnąć z raportów, ale na początku trzeba wiedzieć, jak je czytać. Sklepy internetowe magento mają wbudowane kilkanaście ich rodzai, jak to przystało na profesjonalne rozwiązania. Czy warto korzystać z wszystkich? Na początku nie, ale z czasem warto poszerzać zasób wiedzy na temat działania sklepu, co pozwoli podejmować trafne decyzje.

 

Nieograniczona możliwość rozbudowy

Całą grupą funkcji jest łatwość implementacji dodatkowych apletów, dzięki którym można dostosować sklep dokładnie do naszych potrzeb. W tym przypadku, tak jak i wcześniej, osoby raczkujące w sklepach magento boją się jakichkolwiek zmian. Nie ma ku temu podstaw, zważywszy że mamy dostęp do pełnej analizy naszego sklepu.

Wiemy, co warto zmienić, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, aby przekuć tę wiedzę na lepsze działanie serwisu. Jeśli jednak sami nie zdecydujemy się na wprowadzenie zmian, warto skorzystać z pomocy zewnętrznej firmy, która rozbuduje nasz sklep i upewni się, że wszystkie moduły poprawnie wymieniają ze sobą informacje. Poniesiemy z tego tytułu koszty, ale zwrócą się one w ciągu kilku kolejnych miesięcy.

Wsparcie dla SEO

Kolejną niedocenianą funkcją, jest wsparcie dla rozwiązań wpływających na pozycje w wyszukiwaniach. Jest to bardzo ważne zagadnienie, ponieważ bez ruchu sieciowego, nie da się stworzyć grupy odbiorców. W dużym uproszczeniu, jeśli będziemy nisko w wynikach Google, nikt do nas nie trafi, a więc niczego nie kupi, a my będziemy ponosić straty z tego tytułu.

Dlatego tak ważne jest oferowane przez sklepy magento wsparcie dla modułów SEO. Oczywiście o korzyściach płynących z tego rozwiązania poinformują nas odpowiednie raporty, z którymi naprawdę warto się zaprzyjaźnić! Jeśli chodzi jednak o sam trzon pozycjonowania, warto to zadanie zlecić profesjonalnym firmom, ponieważ algorytmy przeglądarek są bardziej niż wymagające.

Gotowa baza rozwiązań!

Kolejną funkcjonalnością sklepów internetowych magento, jest istnienie tysięcy gotowych rozwiązań. Nie chodzi tutaj wyłącznie o szablony witryn, ale łatwe do implementacji moduły. Modyfikacje w samym skrypcie są możliwe, ale wymagają wiedzy z zakresu programowania stron www oraz zarządzania bazami danych.

Nam ta wiedza, przynajmniej na początku, nie jest potrzebna. Korzystanie z gotowych rozwiązań pozwoli nam zaoszczędzić czas, który można wykorzystać na efektywne zarządzanie. Pamiętajmy również o tym, aby samemu pozostawić jakiś wkład w systemie magento, co może być związane choćby z udostępnieniem raportów dotyczących błędów w nowo zainstalowanych modułach.

Podsumowując, sklepy internetowe magento oferują wiele ciekawych funkcjonalności, które ułatwiają zarządzanie nimi. Z punktu widzenia właściciela sklepu, do najważniejszych zaliczyć trzeba dostęp do analiz witryny, a także wsparcie dla SEO i całą gamę rozszerzeń, które mogą usprawnić działanie naszego sklepu. Pamiętajmy jednak, aby podchodzić do nich z głową, ponieważ strona www to nie choinka!

 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. Freepik



fot. DALL-E






fot. DALL-E



Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy