Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czy kolejny tablet azjatyckiego producenta będzie miał więcej szczęścia od produktów konkurencji? Przykład Hewletta-Packarda pokazuje, że nie każdy odnajduje się na rynku tabletów. Czy ThinkPad poruszy serca konsumentów?

Firma Lenovo poinformowała dzisiaj o wprowadzeniu do sprzedaży swojego długo wyczekiwanego tabletu o nazwie ThinkPad. Mający ekran o przekątnej 10,1 cali pracuje na systemie operacyjnym Honeycomb (najnowsza wersja Androida). Producent zapewnia, że urządzenie przeznaczone jest także specjalnie dla użytkowników biznesowych.

Sonda
ThinkPad zostanie dobrze przyjęty
  • tak
  • nie
  • trudno powiedzieć
wyniki  komentarze

ThinkPad posiada gniazdo USB, a także czytnik kart SD. Możliwe jest także podłączenie do niego urządzeń zewnętrznych za pośrednictwem kabla mini-HDMI. Przednia kamera umożliwiać będzie prowadzenie rozmów wideo. Ponieważ jest to tablet pracujący na Androidzie, użytkownik zyskuje dostęp do 250 tysięcy aplikacji z Android Marketu. Document to Go firmy DataViz umożliwi czytanie i edycję dokumentów pakietu MS Office, a rysik swobodne pisanie po ekranie.

>> Czytaj także: Kto zagrozi firmie Apple?

Urządzenie dostępne jest w sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, tak w zwykłych sklepach, jak i online. Wersja podstawowa (16 GB, bez rysika) kosztuje 499 dolarów. 30 dolarów trzeba dopłacić za rysik. Model 32 GB (z rysikiem) kosztuje 599 dolarów, wersja z dwukrotnie większą pamięcią jest o 100 dolarów droższa. Ceny porównywalne są więc z iPadem. Użytkownicy zainteresowani korzystaniem z klawiatury muszą przygotować się na dodatkowy wydatek rzędu 100 dolarów.

Kolejny producent na rynku tabletów to niewątpliwie dobra wiadomość, pamiętać jednak należy, że konkurowanie z iPadem nie jest proste. Urządzenie jest już dobrze znane i bardzo dobrze postrzegane, wyznacza standardy dla innych. O tym, że nie każdemu na tym rynku się poszczęściło, niech świadczą przypadki Xooma firmy Motorola Mobility czy TouchPada Hewletta-Packarda, który w najbliższym czasie zostanie całkowicie wycofany ze sprzedaży, a sam koncern rezygnuje z walki na tym polu.

>> Czytaj więcej: HP: 300 mln dolarów straty na TouchPadzie?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *