Nadchodzą reklamy Apple, Google się cieszy

07-04-2010, 08:24

Jutro Apple ma przedstawić platformę iAd oraz czwartą wersję oprogramowania dla iPhone'a. O ile druga informacja może nie cieszyć Google, o tyle pierwsza - jak najbardziej. Może stać się bowiem poważnym argumentem w negocjacjach w sprawie akwizycji AdMob.

Rynek reklamy mobilnej wciąż jest w powijakach. W najbliższych latach ulegnie to jednak zmianie, m.in. za sprawą szybko rosnącej liczby smartfonów, najbardziej się nadających do wyświetlania reklam. Pomóc w tym może także dynamiczny wzrost na rynku aplikacji do telefonów komórkowych. Google i Apple nie chcą stracić szansy na dodatkowe źródło przychodów. Stawka jest wysoka, o czym świadczyć mogą kwoty, jakie obie firmy zapłaciły za przedsiębiorstwa zajmujące się reklamą mobilną - łącznie ponad miliard dolarów. Tegoroczna wartość całego rynku ma być trzykrotnie niższa.

>> Czytaj także: Aplikacje dla smartfonów - czeka nas boom 

Według All Things Digital Apple podczas jutrzejszego spotkania z programistami ma ogłosić swoje plany związane z reklamą mobilną. Światło dzienne ma ujrzeć także nowa platforma - iAd.

Sonda
Chciałbyś/-ałabyś mieć możliwość blokowania reklam w swoim smartfonie?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Paradoksalnie może być to bardzo dobrą wiadomością dla Google. Ogłosiła ona pod koniec zeszłego roku ogłosiła zamiar kupienia firmy AdMob, zajmującej się reklamą mobilną. Akwizycja stała się przedmiotem szczegółowego postępowania Federalnej Komisji Handlu, która obawia się, że firma z Mountain View uzyskać może dzięki niej monopol na powstającym rynku. Przyczyną takiego obrotu wypadków miałby być brak konkurentów.

Pojawienie się na rynku Apple oznaczałoby, że konkurencja istnieje, w związku z czym transakcja ta może przynieść pozytywne skutki dla konsumentów i reklamodawców. Wiele wskazuje jednak na to, że FTC będzie chciała wszcząć oficjalne postępowanie antymonopolowe wobec Google - w połowie marca Dziennik Internautów informował, że Komisja poprosiła konkurentów firmy o przedstawienie swoich stanowisk w kwestii planowanej transakcji. Źródła All Things Digital zdają się to potwierdzać.

>> Czytaj więcej: FTC prosi konkurentów Google o oświadczenia

Podczas jutrzejszego spotkania Apple ma przedstawić także najnowszą wersję oprogramowania iPhone OS 4.0, które umożliwiać będzie działanie kilku aplikacji jednocześnie. Wydaje się, że funkcjonalność ta będzie o wiele ważniejsza dla iPada, charakteryzującego się także znacznie lepszymi parametrami technicznymi.


Źródło: All Things Digital, Dziennik Internautów
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy