Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Na kampanię reklamową w sieci wystarczy 2 tys. zł

Forsal.pl 20-09-2010, 07:54

Efektywną kampanię w internecie można przeprowadzić nawet za 2 tys. zł. Dla małych i średnich przedsiębiorstw to najskuteczniejszy sposób promocji. Trzeba tylko przyjąć odpowiednią strategię i dobrze określić grupę, do której chce się dotrzeć.

Wartość polskiego rynku reklamy online nieustannie rośnie. Według raportu IAB Polska w 2009 roku był on wart 1,3 mld zł, co oznacza wzrost w stosunku do 2008 roku o 12,9 proc.

Jak uważają specjaliści, reklama w internecie jest szczególnie przydatna dla małych i średnich przedsiębiorstw. Bardziej niż wielkie koncerny muszą się one bowiem liczyć z każdym groszem. Nie mogą sobie pozwolić na promocję w prasie, radiu czy telewizji. Tymczasem internet pozwala dokładniej określić grupę odbiorców, do których przekaz ma być skierowany i zminimalizować koszty dotarcia.

>>> Czytaj: Koniec uciekających krzyżyków i atakujących dźwiękiem reklam

Ale to nie jedyna zaleta. Reklama online daje możliwości dużo większej interakcji z użytkownikiem niż tradycyjne media – twierdzi Arkadiusz Legoń, dyrektor ds. strategii agencji marketingu interaktywnego GoldenSubmarine. – Kliknięcie w baner reklamowy może być początkiem dużo bogatszej historii kontaktu internauty z marką niż obejrzenie reklamy w telewizji.

Jak twierdzą specjaliści, najważniejszym etapem projektowania skutecznej reklamy w sieci jest wyodrębnienie odpowiedniej grupy docelowej. Aby to było możliwe, trzeba starannie określić, co konkretnie ma być promowane. W wielu przypadkach okaże się, że wystarczy umieścić reklamę na specjalistycznym portalu, którego czytelnikami są fachowcy lub ściśle określona grupa zawodowa. Duże portale są drogie, a w dodatku dotarcie do szerokiej grupy odbiorców może się okazać całkowicie chybione i generować ogromną ilość pustych, nieowocujących oczekiwanym działaniem odsłon.

Więcej w Forsal.pl: Reklama on-line: Na skuteczną kampanię reklamową w sieci wystarczy 2 tys. zł

Józef Dadak

Forsal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag reklama onlinetag reklamatag Forsal.pltag firmytag biznes