Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Na ile można liczyć w programach partnerskich?

07-08-2009, 11:11

Nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie mogą zarobić duże serwisy na programach partnerskich. Mniejsze strony mogą liczyć na zarobek do 500 zł – wynika z raportu Money.pl, w którym przedstawiono wysokości stawek i prowizji w wybranych programach.

Money.pl w swoim raporcie zwraca uwagę na różnorodność dostępnych obecnie programów partnerskich. Właściciele stron internetowych mogą zarabiać dzięki kierowaniu internautów do stron, skutecznym namawianiu do wykonania określonej czynności lub dzięki prowizji od sprzedaży towaru lub usługi.

Zaletą tej formy zarabiania są niskie koszty po stronie uczestnika programu. Materiały i narzędzia promocyjne dostarczają organizatorzy. Wystarczy umieścić je  w odpowiednim miejscu na swojej stronie.

Zdaniem autorów raportu dobrym sposobem na rozpoczęcie zarabiania dzięki programom partnerskim jest udział w którejś z platform afiliacyjnych. Są to systemy, które pozwalają na jednym koncie sumować zyski z wielu programów partnerskich jednocześnie.

Najprostsza forma zarabiania na stronie internetowej to pay per click. Polega ona na pobieraniu niewielkiej prowizji za każdego internautę, którego uda się przekierować na reklamowaną stronę.

Według Money.pl za jedno przekierowanie zarobić można średnio nieco ponad 10 groszy. Stawki są jednak mocno zróżnicowane. Najhojniejsi płacą nawet 15-18 groszy, ale to raczej wyjątki. Najniższe stawki, jakie można spotkać u organizatorów, to nawet 2-3 grosze.

Większe pieniądze można zarobić za dostarczenie reklamodawcy internauty, który może stać się potencjalnym klientem. Internauta musi na przykład wypełnić formularz, zapisać się na listę mailingową, zamówić katalog albo umówić się na rozmowę z konsultantem.

Przykładowe stawki w modelu pay per action
fot. Money.pl - Przykładowe stawki w modelu pay per action

Taki model określany jest jako pay per lead lub pay per action. Zarobić można od kilkudziesięciu groszy za osobę, która założy sobie konto w promowanym serwisie, aż do kilkudziesięciu złotych za umówienie się na rozmowę z przedstawicielem instytucji finansowej. Tabela obok przedstawia przykładowe stawki. Branża finansowa oferuje najwyższe stawki. Uczestnik programu otrzymuje pieniądze bez względu na to, czy polecony internauta cokolwiek kupi.

Przykładowe prowizje za sprzedaż produktów i usług
fot. Money.pl - Przykładowe prowizje za sprzedaż produktów i usług

Najlepiej, ale też najtrudniej zarabia się na sprzedawanie produktów i usług. Ten model określa się mianem pay per sale. Uczestnik programu partnerskiego otrzymuje prowizje ze sprzedaży towarów lub usług. Przykładowe prowizje ukazano w tabeli.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *